Takie są założenia systemu wdrażanego przez Wojewódzki Urząd Pracy (WUP) w Białymstoku, który ruszy 9 listopada - poinformowano w poniedziałek na konferencji prasowej. "7/24" to zintegrowany system teleinformatyczny składający się z centralnej bazy danych, zawierającej m.in. oferty pracy i profile bezrobotnych, a także stanowisk konsultantów w 14 powiatowych urzędach pracy i WUP w Białymstoku oraz dwóch infolinii - bezpłatnej (numer 9510 - tylko dla zarejestrowanych bezrobotnych) i płatnej (numer 9524) - dzięki której m.in. pracodawcy będą mogli uzyskać potrzebne informacje. Jak powiedziała Beata Puchalska z WUP w Białymstoku, korzystanie z systemu "7/24" umożliwi bardzo sprawne kojarzenie ofert pracy już w trakcie pierwszej rozmowy zarejestrowanego bezrobotnego z konsultantem. Będzie to możliwe dzięki specjalnym kartom identyfikacyjnym przydzielanym każdej zarejestrowanej osobie bezrobotnej, która dzięki temu uzyska możliwość bezpłatnego korzystania z połączeń telefonicznych oraz otrzyma dostęp do Bazy Wiedzy znajdującej się na portalu internetowym. Osoba bezrobotna zostanie też automatycznie "rozpoznana" przez komputerową bazę danych obsługiwaną przez konsultanta. - To umożliwi korzystne poprowadzenie rozmowy konsultanta z klientem, ponieważ będzie wiedział, jakie kursy i szkolenia będzie mógł mu zaproponować -powiedziała Puchalska. Dodała, że system ten będzie szczególnie użyteczny dla tych bezrobotnych, którzy mieszkają daleko od właściwego urzędu pracy, ponieważ w niektórych przypadkach wydanie "nawet jednej złotówki" na bilet stanowi dla nich duże obciążenie finansowe. Projekt jest realizowany dzięki dotacji, którą WUP otrzymał ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.