Projekt zrealizowany został w ramach programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina Interreg II A/Tacis CBC 2004-2006. Podczas uroczystego spotkania podsumowany został powyższy projekt oraz wręczono certyfikaty uczestnikom szkoleń organizowanych w ramach projektu. Uroczyste otwarcie i inauguracja projektu miała miejsce pod koniec marca 2007 roku w łomżyńskim Urzędzie Miejskim. Przeprowadzone w ramach powyższego projektu szkolenia, w sześciu trzydniowych cyklach, dotyczyły m.in.: warunków prowadzenia działalności gospodarczej - zakładania przedsiębiorstw w Polsce i na Białorusi; trybu otwierania i prowadzenia działalności na terytorium Republiki Białorusi przedstawicielstw podmiotów zagranicznych; barier inwestycyjnych; spółek z kapitałem mieszanym; ceł i podatków; przygotowania menadżerskiego; turystyki; ochrony środowiska. Skorzystało z nich 16 osób po stronie polskiej i 32 po stronie białoruskiej.W szkoleniach brali udział przedstawiciele branż: turystycznej (hotele, restauracje, agroturystyka, gospodarstwo hodowli pstrąga, biura podróży), spożywczej, ogrodniczej, budowlanej, chemicznej, kosmetycznej, samochodowej, reklamowej, tekstylnej oraz doradczo-szkoleniowej, wydawniczej i oświatowej, a także studenci z Grodna i Łomży oraz osoby zainteresowane poszczególnymi tematami szkoleń. Oficjalnym partnerem miasta w tym projekcie po stronie polskiej jest Agencja Rozwoju Regionalnego w Łomży, a po stronie białoruskiej - Stowarzyszenie Farmerów w Grodnie. Projekt "Biznes bez barier - utworzenie transgranicznego punktu obsługi interesanta biznesowego w Łomży"odbył się pod honorowym patronatem Ambasadora Republiki Białorusi w Rzeczypospolitej Polskiej, a także Prezesa Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Łomża.