Strategia promocji miasta wskaże kierunki rozwoju Suwałk. Chcemy wypromować te elementy, które w mieście nie są dostrzegane - mówi Mirosław Treter, naczelnik wydziału promocji. Urzędnik tłumaczy, że strategia promocji nie jest strategią rozwoju Suwałk. Aby stworzyć plan tego rodzaju działań, konieczne jest przeprowadzenie specjalistycznych badań, m.in. konsultacji społecznych środowisk twórczych. Eksperci WYG International przygotują także strategię promocji dla województwa podlaskiego. Firma ma ogromne doświadczenie na tym polu, przygotowała strategię promocji województwa mazowieckiego, zatrudnia 150 specjalistów - dodaje Treter. Naczelnik wydziału promocji zapowiada, że w ramach działań promocyjnych zostanie przygotowany spot reklamowy - emitowany w ogólnopolskich mediach, powstanie też multimedialny kalendarz imprez kulturalnych i sportowych. Zależy nam na zmianie wizerunku Suwałk, które są postrzegane stereotypowo - zaznacza Mirosław Treter. Białystok szczyci się Ludwikiem Zamenhofem, a przecież i Suwałki mają swoje "gwiazdy" - mówi. Strategia promocji zostanie przyjęta najprawdopodobniej pod koniec maja 2009 roku. Jednak do tego czasu sami będziemy reklamować ważniejsze wydarzenia kulturalne, np.: Suwałki Blues Festiwal - zapowiada Mirosław Treter.