Jak poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus, pozwolenie na pierwszą część tego odcinka, od węzła Wierzbna do okolic Pawłosiowa zostało wydane wcześniej i trwają już tam prace budowlane. - Teraz wykonawca może już prowadzić prace na całym 25-kilometrowym odcinku autostrady - powiedziała Rarus. Fragment autostrady A4 od Jarosławia do Radymna jest budowany przez konsorcjum firm: Budimex-Dromex i Ferrovial Agroman z Hiszpanii. Umowa opiewa na kwotę 970 mln zł. Ten odcinek A4 jest realizowany systemem projektuj-buduj. Wykonawca najpierw opracował projekt budowlany na podstawie dokumentów przekazanych przez GDDKiA: projektu wstępnego, decyzji lokalizacyjnej oraz decyzji środowiskowej. Zakres prac na tym odcinku obejmuje m.in. budowę dwóch wiaduktów i siedmiu przepustów dla małych zwierząt. Odcinek Jarosław - Radymno ma być oddany przed Euro 2012. Długość podkarpackiego odcinka A4 to ponad 160 km. Autostrada A4 przebiegać będzie od dawnego przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Kraków, Katowice, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km.