Jak poinformował Bartosz Wysocki z oddziału GDDKiA w Rzeszowie, w skład konsorcjum wchodzi również hiszpańska spółki Dragados. - Wykonawca będzie miał 24 miesiące na wybudowanie 3,6-km odcinka drogi - dodał. W przetargu na budowę tego odcinka obwodnicy złożono 10 ofert. Najniższa opiewała na ponad 66 mln zł, a najdroższa na ponad 111,6 mln zł. Drugi etap obwodnicy Leżajska obejmuje budowę odcinka drogi od węzła Las Klasztorny na drodze krajowej nr 77 do skrzyżowania z ul. Jagiełły - dochodzącej do fragmentu obwodnicy Leżajska zrealizowanej w pierwszym etapie. Pierwszy 4-km odcinek obwodnicy Leżajska jest już budowany. Inwestycja ma być ukończona w połowie br. Wykonawcą jest polsko-hiszpańskie konsorcjum firm z liderem spółką Sando Budownictwo Polska. Koszt budowy to 36,5 mln zł. Obwodnica Leżajska będzie stanowiła część drogi krajowej nr 77 Lipnik (Świętokrzyskie) - Przemyśl. Przebiegać ma po stronie zachodniej Leżajska. Swój bieg rozpocznie od ul. św. Jana z Dukli; dalej skrzyżuje się z drogą wojewódzką nr 877 Naklik - Szklary i włączy do istniejącej drogi krajowej nr 77 w Wierzawicach. Budowa obwodnicy jest dofinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.