Projekt realizowany będzie do końca lipca 2012 r. - Potrzeba realizacji takiego projektu wynika, po pierwsze ze zbyt małej i niedostosowanej do aktualnych potrzeb oferty edukacyjnej, jaką oferują przedszkola prowadzone przez miasto, a po drugie z faktu, iż coraz więcej dzieci posiada liczne dysfunkcje rozwojowe np. wadę wymowy, skoliozę lub inne wady postawy. Nie mamy środków własnych, aby przeznaczyć je na dodatkowe zajęcia, które zdiagnozowałyby i eliminowałyby te dysfunkcje, a nie wszystkich rodziców stać na finansowanie takich, dodatkowych zajęć - dodał Chłodnicki. Na podstawie badań przeprowadzonych w 25 rzeszowskich przedszkolach przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, stwierdzono, że w minionym roku szkolnym 20 proc. dzieci uczęszczających do przedszkoli miało dysfunkcje rozwojowe. Zdaniem rzecznika, te dane pokazują, jak ważny i duży jest to problem. - Dlatego głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych u 1100 dzieci, które objęte zostaną programem. Wsparciem objęte zostaną te dzieci, które mają potwierdzone dysfunkcje rozwojowe m.in. wady wymowy czy wady postawy - wyjaśnił Chłodnicki. W ramach projektu zostaną przeprowadzone m.in. zajęcia rehabilitacyjne - dostosowane do potrzeb fizycznych i wiekowych, mające na celu niwelowanie dysfunkcji ruchowych oraz zajęcia logopedyczne - prowadzone indywidualnie z każdym dzieckiem lub grupowo. Dodatkowo placówki przedszkolne zostaną doposażone w specjalistyczne materiały dydaktyczne i sprzęt do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Projekt "Szczęśliwe przedszkolaki - program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolach" zostanie sfinansowany w znacznej części ze środków UE, wkład własny miasta to ponad 41 tys. zł.