Jak poinformowała Irena Zając z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Przemyślu, balustradę chóru muzycznego wcześniej datowano na początek XX wieku, a jej styl określono jako neomanierystyczny. W trakcie prac, po usunięciu kilku warstw farby, odsłonięto pierwotną warstwę malarską z wizerunkami apostołów. Zachowały się one, w różnym stanie, na większej części balustrady. Odsłonięto również kolorystykę elementów konstrukcyjnych balustrady. Okazało się wówczas, że drewniana, ozdobna balustrada chóru muzycznego jest w stylu manierystycznym (późny renesans) i pochodzi z tego samego okresu, kiedy powstał kościół - pierwszej ćwierci XVII stulecia. Należała do oryginalnego, pierwotnego wyposażenia świątyni. - Nikt się nie spodziewał, gdy przystępowaliśmy do prac, że balustrada będzie z tego samego okresu co kościół i że będzie przedstawiała wartość artystyczną i estetyczną. Tego typu zabytki są rzadkością na naszym terenie - powiedziała Zając. Poinformowała, że w tym roku planowane jest pełne zakończenie prac konserwatorskich przy balustradzie i jej montaż w kościele. Kościół p.w. św. Michała Archanioła w Kańczudze został wzniesiony około 1605 r. Kilka lat później dobudowano kaplicę św. Anny, ufundowaną przez księżną Annę Ostrogską z Kostków herbu Dąbrowa, a koło 1660 r. dobudowano kaplicę Matki Boskiej. Od tego czasu bryła kościoła była kilkakrotnie remontowana i przebudowywana. Ostatnia znacząca przebudowa przeprowadzona została w latach 1924-32 przez lwowskiego architekta Wiktora Rawskiego. Wówczas zmieniono elewację oraz dobudowano kruchtę i wieżę kościelną. Zachowane wyposażenie świątyni pochodzi w większości z XVII i XVIII wieku.