Reklama

Reklama

To tylko straszna reklama

Ostrzeżenie dla Dębicy: Będzie strasznie. Bilboardy z takim hasłem pojawiły się na ulicach miasta w ubiegłym tygodniu. Zaraz po tym do naszej redakcji zaczęli dzwonić zaniepokojeni mieszkańcy.

- O co chodzi, jakie ostrzeżenie? - pyta Czytelniczka.

Reklama

Kilka bilboardów o takiej samej treści zainstalowano na głównych ulicach miasta.

- Dowiedziałam się o tym od swoich dzieci, które przyszły wystraszone ze szkoły i pytają mnie, o co chodzi, co to za ostrzeżenie - mówi pani Zofia. Nie wszyscy wiedzieli, że chodzi o reklamę.

Telefony od mieszkańców, którym to się nie spodobało, odbierano też w ratuszu.

- Ta reklama jest po prostu nieelegancka. Pewnie starsi ludzie zrozumieli od razu, o co chodzi, ale najbardziej zaniepokojeni tymi napisami są dzieci - mówi Jan Warzecha, sekretarz miasta.

Sekretarz twierdzi, że od razu skontaktował się z przedstawicielem sieci, która zamówiła reklamy. Jej sklep zostanie niebawem otwarty w Dębicy. Fachowcy od marketingu zadbali, aby jeszcze wcześniej przyciągnąć uwagę klientów.

- Zadzwoniłem do Katowic, poinformowałem o tym, jak reagują na to mieszkańcy i dowiedziałem się, że wkrótce na bilboardach dopisany zostanie dodatkowy wyraz: tanio - wyjaśnia sekretarz.

Faktycznie, tak się stało. Teraz napis brzmi: Ostrzeżenie dla Dębicy, będzie strasznie tanio.

Na czarnych dużych tablicach, na których wypisano hasło białymi literami, w dalszym ciągu nie figuruje logo żadnej firmy, która chce w ten sposób przyciągnąć uwagę klientów.

- Nie ma takiego obowiązku - mówi Mateusz Ziemniak z Agencji Reklamowej MG Studio w Rzeszowie. Ziemniak przypomina, że podobny trik reklamowy wykorzystała kiedyś Ikea.

- Najpierw na bilboardach pojawiło się hasło - Wszyscy będziecie siedzieć, a po jakimś czasie dopisali, na krzesłach Ikei - przypomina.

Jan Warzecha dodaje, że on sam jest przeciwnikiem takiej formy reklamy.

- Wprowadza ona tylko dezorientację i niepokój - dodaje.

(akr)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje