W leżajskiej Bazylice Ojców Bernardynów w pierwszej części wieczoru zabrzmiały m.in. dzieła Fryderyka Chopina, Jana Sebastiana Bacha, Roberta Schumanna, Feliksa Mendelssohna-Bartholdy'ego. W drugiej części publiczność wysłuchała kompozycji m.in. Józefa Haydna, Georga Friedricha Haendla, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Alessandra Stradelli. W imprezie, która potrwa do 16 sierpnia, przewidziano łącznie 10 koncertów, które odbywają się tradycyjnie w poniedziałki. W festiwalu biorą udział muzycy reprezentujący Polskę, Rosję, Litwę, Ukrainę i Niemcy. Artyści grają na słynnych barokowych organach, pochodzących z końca XVII wieku. Leżajskie organy uznawane są za jedne z najdoskonalszych w Europie. W kraju porównać je można jedynie z organami oliwskimi i w Kamieniu Pomorskim. Jako jedyne w Polsce są instrumentem czysto mechanicznym, bez udoskonaleń elektronicznych. Mają w sumie 6 tys. piszczałek. Największe z nich mierzą 10,5 m wysokości, natomiast najmniejsze - 5 cm. Organy tworzą: duży instrument w nawie głównej świątyni i dwa mniejsze - w nawach bocznych. Są one zespolone w jednym chórze muzycznym. Każdy ma jednak oddzielną klawiaturę ręczną i nożną. Podczas koncertu na trzech instrumentach, komunikacja między organistami nie jest łatwa, ponieważ stanowiska gry oddzielone są od siebie filarami chóru. Jan Mroczek jeszcze jako student Akademii Muzycznej w Krakowie został laureatem konkursów organowych w Rumii i Castellana Grotte. Następnie kontynuował studia we Frankfurcie. Obecnie przebywa na studiach doktoranckich w Krakowie. Współpracuje z wieloma artystami i zespołami, a jako pedagog prowadzi klasę organów oraz zajęcia z improwizacji i kameralistyki w szkole muzycznej w Częstochowie. Magdalena Witczak (sopran koloraturowy) zdobyła wyróżnienie i dwie nagrody specjalne na I Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu. W repertuarze posiada utwory oratoryjne, operowe i pieśni. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach interpretacji muzyki wokalnej w kraju i za granicą. Współpracuje z filharmoniami w całej Polsce, wykonując rozległy repertuar od baroku do współczesności. Brała udział w licznych festiwalach. Od 2000 roku współpracuje z Gdańskim Zespołem Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis. Gedymin Grubba od 2003 roku jest prezesem Fundacji Promocji Sztuki im. Gabriela Faure w Gdańsku, z którą organizuje i współorganizuje rocznie ponad 50 koncertów, wśród nich m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Pelplińskiej, cykl koncertów kameralnych w Kolegiacie p.w. Wniebowzięcia NMP w Koronowie. Aktywnie koncertuje i uczestniczy w kursach mistrzowskich w kraju i za granicą. Rocznie wykonuje ok. 60 koncertów. Jest laureatem konkursów z zakresu interpretacji muzyki organowej i kompozycji. Należy do Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich.