Na pierwszą część wieczornego koncertu, tzw. organową, złożyły się kompozycje Jana Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Feliksa Mendelssohna Bartholdy'ego, Nicolasa Lemmensa i Eugene Gigouta. Leżajskiej publiczności zaprezentowała je organistka Elżbieta Karolak. Elżbieta Karolak ukończyła studia na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, w klasie prof. R. Sroczyńskiego oraz chemię na Uniwersytecie Poznańskim. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich. Występowała na wielu festiwalach organowych w Polsce i za granicą, również z synem Kamilem i córką Magdaleną. Współpracuje z orkiestrami i chórami, nagrywa płyty CD. Od roku 1992 jest profesorem Akademii Muzycznej w Poznaniu, prowadziła również wykłady na uczelniach zagranicznych w Lubece i Weronie. Natomiast w drugiej części, tzw. kameralnej wystąpiło Krakowskie Trio Stroikowe w składzie: Marek Mleczko(obój), Roman Widaszek (klarnet) i Paweł Solecki (fagot). Artyści także wykonali utwory Wolfganga Amadeusza Mozarta i Jana Sebastiana Bacha oraz Henriego Tomasiego. Krakowskie Trio Stroikowe powstało z inicjatywy oboisty Marka Mleczki w roku 1998 przy Orkiestrze Kameralnej Capella Cracoviensis. Zespół tworzą instrumentaliści, którzy koncertują wraz z orkiestrami, w tym także kameralnymi oraz jako soliści. W repertuarze tria znajdują się kompozycje od baroku do współczesności. W roku 2005 zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX w. Członkowie zespołu są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach. XX jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej rozpoczął się 13 czerwca i potrwa do 15 sierpnia. W imprezie obok muzyków z Polski wystąpią także reprezentanci Niemiec, Włoch i Węgier. Z uwagi na jubileuszową edycję festiwalu w jego programie znajdzie się 11 koncertów (a nie 10, jak dotąd), choć ostatni odbędzie się już po oficjalnym zakończeniu imprezy. Większość festiwalowych koncertów odbywa się tradycyjnie w poniedziałki. Jedynie dodatkowy koncert, zaplanowany na 21 sierpnia, odbędzie się w niedzielę. Artyści biorący udział w imprezie grają na słynnych, barokowych organach, pochodzących z końca XVII wieku. Leżajskie organy uznawane są za jedne z najdoskonalszych w Europie. W kraju porównać je można jedynie z organami oliwskimi i w Kamieniu Pomorskim. Jako jedyne w Polsce są instrumentem czysto mechanicznym, bez udoskonaleń elektronicznych. Mają w sumie 6 tys. piszczałek. Największe z nich mierzą 10,5 m wysokości, natomiast najmniejsze - 5 cm. Organy tworzą: duży instrument w nawie głównej świątyni i dwa mniejsze - w nawach bocznych. Są one zespolone w jednym chórze muzycznym. Każdy ma jednak oddzielną klawiaturę ręczną i nożną. Podczas koncertu na trzech instrumentach, komunikacja między organistami nie jest łatwa, ponieważ stanowiska gry oddzielone są od siebie filarami chóru. Jednak koncerty na trzech instrumentach odbywają się rzadko. Jak co roku, festiwalowi towarzyszy wystawa fotograficzna, autorstwa członków klubu "Optikos". W tym roku jest to wystawa "Klasztorne impresje", którą można oglądać w Muzeum Prowincji oo. bernardynów oraz przed bazyliką w dniach koncertów.