Jak poinformował menedżer projektu z firmy Skanska Mirosław Gucwa, zamontowana została już ważącą ponad 330 tony konstrukcja stalowa mostu. - Budowa jest już na półmetku. Po zamontowaniu konstrukcji planujemy teraz betonowanie płyty pomostu. Do wykonania tego elementu mostu potrzebne będzie 850 ton betonu, które na plac budowy dostarczą 34 betoniarki - dodał. Nowy obiekt powstaje obok dotychczasowej przeprawy. Stary most został wybudowany w czasach I wojny światowej; jest dwuprzęsłowy i ma 74-metry długości. Jego szerokość to zaledwie sześć metrów, dlatego ruch odbywa się na nim jednokierunkowo i sterowany jest sygnalizacją świetlną. Nie mogą tamtędy jeździć także samochody o masie przekraczającej 10 ton. Nowy, trzyprzęsłowy obiekt będzie dłuższy (101 m) i szerszy (12 m) od istniejącego. Będzie też miał najwyższą klasę nośności, co oznacza, że będą mogły z niego korzystać samochody o masie nawet 50 ton. Koszt budowy mostu to prawie 8 mln zł. Kierowcy będą mogli nim przejechać w połowie listopada br. Inwestorem projektu jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.