Jak powiedziała w czwartek Anna Worosz z PRz, obie inwestycje są realizowane w ramach projektu rozbudowy ośrodka; jego całkowita wartość to ok. 40 mln. zł. - Projekt finansowany jest z środków programu Rozwój Polski Wschodniej - dodała Worosz. Do przetargu na zakup nowych samolotów zgłosiły się cztery firmy. Formalnie były to dwa oddzielne przetargi: jeden na samoloty jednosilnikowe, drugi na samoloty dwusilnikowe. Oba przetargi wygrała jedna firma: JB Investments z Warszawy. Politechnika kupi od niej 5 samolotów jednosilnikowych: Liberty XL2 oraz dwa dwusilnikowe: Piper Seneca V. Samoloty jednosilnikowe zostaną dostarczone do końca czerwca, a dwusilnikowe do końca trzeciego kwartału. Dzięki nowym samolotom uda się prawdopodobnie zwiększyć liczbę kształconych na uczelni pilotów. Jak przekonują władze OKL, zakup nowych samolotów jest ogromnym skokiem jakościowym dla ośrodka. Przede wszystkim ze względu na podniesienie standardów szkolenia, bo wyposażenie nowych samolotów spełnia współczesne wymogi. Studenci od początku będą się stykać z najnowocześniejszymi przyrządami pokładowymi o technologii zbliżonej do tej, jaka jest stosowana w samolotach pasażerskich. Rozstrzygnięty został także przetarg na budowę m.in.: betonowego pasa startowego o długości 900 m i szerokości 30 m, drogi kołowania i hangaru postojowego dla samolotów. Zwyciężyła firma Budimex z Warszawy. Trwa jeszcze przetarg na zakup zakup dwóch symulatorów lotu.Termin zakończenia całego projektu rozbudowy OKL to rok 2011. OKL PRz powstał w 1967 r. na bazie Aeroklubu Rzeszowskiego oraz części terenów Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Obecnie zajmuje teren ok. 11 ha. Posiada m.in. pięć samolotów Tampico i trzy Mewy. Do tej pory specjalność pilotażu ukończyło ponad 460 osób; większość z nich pracuje w PLL LOT w charakterze pilotów komunikacyjnych. PRz jest jedyną w kraju uczelnią cywilną, która kształci przyszłych pilotów.