Jak poinformował Piotr Justyna z firmy Skanska, która od roku wykonuje remont 6-kilometrowego odcinka, zrealizowanych zostało już 70 proc. wszystkich prac budowlanych. - Takie wyniki pozwalają na optymizm, jeśli chodzi o minimalizację utrudnień dla kierowców na głównych arteriach Tarnobrzega. Również w trakcie nadchodzących miesięcy zimowych nie planujemy zatrzymania prac, chyba że wystąpią skrajnie niekorzystne warunki pogodowe - dodał. Prace, które musi wykonać firma, obejmują modernizacje i wzmocnienie konstrukcji tarnobrzeskich ulic: Sienkiewicza i Sikorskiego, w tym m.in. przebudowę chodników, sygnalizacji świetlnej i budowę ścieżek rowerowych. W ramach kontraktu przebudowany będzie także gazociąg, magistrala wodociągowa oraz odcinki sieci elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Powstanie także kanalizacja deszczowa. Spółka musi przebudować również most nad rzeką Mokrzyszówką oraz wybudować 232-metrowy wiadukt nad linią PKP relacji Łódź Kaliska-Dębica. Te dwie ostatnie inwestycje są już bardzo zaawansowane. Jak podkreślił kierownik budowy Mirosław Gucwa, kończą się prace związane z przebudową mostu. - Do wykonania pozostały nam m.in. ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej, czyli tzw. warstwa ścieralna, umocnienie dna i brzegów rzeki oraz rozbiórka objazdu, po którym obecnie odbywa się ruch. Rozpoczęliśmy również procedurę formalnych odbiorów obiektu, zmierzającą do uzyskania pozwolenia na użytkowanie - dodał. Gucwa zaznaczył, że budowa nowego wiaduktu nad torami jest już także na ukończeniu. - Wykonaliśmy pale prefabrykowane, fundamenty, korpusy przyczółków oraz filary. Zamontowaliśmy ważącą 800 ton konstrukcję stalową oraz zabetonowaliśmy płytę pomostu. Na kolejne miesiące planujemy roboty związane z wyposażeniem obiektu mostowego, m.in. przygotowanie powierzchni płyty pomostu do ułożenia izolacji i montaż krawężników - powiedział. Zakończenie prac przy budowie wiaduktu kolejowego oraz rozpoczęcie procedur odbioru planowane jest na drugą połowę 2012 roku. Cała inwestycja powinna się zakończyć w drugiej połowie 2013 r. Kosztować będzie ok. 60 mln zł, z tej kwoty ok. 35 mln zł pochodzi z europejskiego programu Rozwój Polski Wschodniej.