- Kilkanaście tablic reklamowych wykonanych według zwycięskiego projektu zostanie umieszczonych na drogach prowadzących do Krosna jeszcze przed otwarciem Centrum, które zaplanowano na początek czerwca - poinformował Dawid Iwaniec ze spółki zarządzającej powstającym Centrum. Projekty tablic należy zgłaszać do 20 marca. W konkursie może wziąć udział każdy, ale jego adresatem są przede wszystkim uczniowie szkół plastycznych, osoby zajmujące się projektowaniem graficznym oraz studenci i absolwenci kierunków artystycznych. Krosno i okolice - zwane przez niektórych Szklanym Zagłębiem - są największym w Polsce skupiskiem hut szkła gospodarczego. Niektóre z nich, np. Krośnieńskie Huty Szkła "Krosno", pracują nieprzerwanie od lat 20. minionego stulecia. - Krosno w Polsce i za granicą najczęściej jest kojarzone ze szkłem. Dlatego też miasto postanowiło wykorzystać ten temat do swojej promocji turystycznej - zaznaczył Iwaniec. Centrum ma przypominać, że Krosno jest jednym z ważnych ośrodków hutnictwa szkła na świecie, a tutejsze wyroby od pokoleń stanowią podstawowy element wyposażenia i wystroju tysięcy gospodarstw domowych. W ramach projektu zaplanowano m.in. stałą ekspozycje wzornictwa szkła, wystawę o historii szklarstwa, galerie szklanych nowości. Będzie także piec szklarski, w którym turyści samodzielnie będą mogli formować wyroby. W mieście rozmieszczono już elementy architektury szklanej. Realizacja projektu ma kosztować ok. 16 mln zł, z czego ponad 7 mln zł pochodzić będzie ze środków unijnych.