Jak poinformowała rzeczniczka krośnieńskiego magistratu Joanna Sowa, akcja prowadzona jest od kilku tygodni, a jej celem jest "zmiana mentalności właścicieli czworonogów". Przeprowadzone są m.in. happeningi, a w lokalnej telewizji kablowej oraz w internecie publikowane są spoty zachęcające do sprzątania po psach wyprowadzanych na spacer. Na ulicach Krosna wiszą też bilbordy m.in. z rysunkiem trawnika z psimi kupami, a w nich wbite tabliczki z hasłem "Chcę do kosza" i "Czyham na Twój but". Koszt kampanii to ok. 10 tys. zł. - Efekty prowadzonej przez nas kampanii już widać. Spośród 80 osób wyprowadzających psy, które skontrolowała ostatnio straż miejska, połowa miała już sprzęt do wyrzucenia psich nieczystości do śmietnika. Trzy osoby zostały ukarane mandatami za niesprzątanie po swoich pupilach, kolejne cztery osoby - za wyprowadzania psów bez smyczy - powiedziała Sowa. Straż miejska może nałożyć mandaty od 20 zł do 500 zł.