Budowa mostu zaczęła się w marcu 2010 roku, a konstrukcje ukończono wcześniej, niż planowano. Jak poinformowała asystentka prezesa firmy Mosty Gdańsk Dominika Parzuchowska, szacunkowy koszt budowy mostu wyniósł 150 mln zł. Most oprócz tego, że jest najdłuższą przeprawą na Podkarpaciu, składa się z dziewięciu najdłuższych w Polsce przęseł po ok. 60 metrów każde. To również jedna z największych w kraju budowli, wzniesiona w technologii nasuwania podłużnego. Kolejne odcinki mostu budowane były na miejscu, a następnie nasuwane z jednej strony na wcześniej przygotowane filary. Dzięki temu nie potrzebne było zamykanie ruchu na drodze krajowej nr 19. Konstrukcja zaprojektowana została przez firmę Mosty Gdańsk. Most jest częścią siedmiokilometrowego odcinka autostrady A4 Rzeszów Centralny - Rzeszów Wschód, który zostanie oddany na jesieni tego roku. Wartość całego odcinka to prawie 440 mln zł. Autostrada A4 przebiegać ma od dawnego przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach koło Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Kraków, Katowice, Tarnów, Rzeszów, do przejścia z Ukrainą w Korczowej. Trasa wyniesie ok. 670 km.