W Bazylice Ojców Bernardynów w pierwszej części wieczornego koncertu zabrzmią kompozycje Jana Sebastiana Bacha, Oliviera Messiaena i Cezara Francka. Natomiast w drugiej części wieczoru - w koncercie kameralnym - publiczność wysłucha utworów Alessandro Scarlattiego, Georga Philippa Telemanna i Marka Czerniewicza, w wykonaniu sopranistki Magdaleny Witczak i trębacza Pawła Hulisza oraz zespołu muzyki dawnej Tesori di musica. W imprezie, która rozpoczęła się 18 czerwca, brali udział muzycy reprezentujący Polskę, Rosję, Mołdawię, Czechy i Francję. Koncertowali oni na słynnych, barokowych organach, pochodzących z końca XVII wieku. W programie imprezy znalazło się łącznie 10 koncertów, które odbywały się tradycyjnie w poniedziałki. Leżajskie organy uznawane są za jedne z najdoskonalszych w Europie. W kraju porównać je można jedynie z organami oliwskimi i w Kamieniu Pomorskim. Jako jedyne w Polsce są instrumentem czysto mechanicznym, bez udoskonaleń elektronicznych. Mają w sumie 6 tys. piszczałek. Największe z nich mierzą 10,5 m wysokości, natomiast najmniejsze - 5 cm. Organy tworzą: duży instrument w nawie głównej świątyni i dwa mniejsze - w nawach bocznych. Są one zespolone w jednym chórze muzycznym. Każdy ma jednak oddzielną klawiaturę ręczną i nożną. Podczas koncertu na trzech instrumentach, komunikacja między organistami nie jest łatwa, ponieważ stanowiska gry oddzielone są od siebie filarami chóru. Józef Serafin jest laureatem pierwszych nagród Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej w Łodzi, Ogólnopolskiego Konkursu Organowego w Warszawie i Międzynarodowego Konkursu Organowego w Norymberdze. Występował w niemal wszystkich krajach Europy oraz w Kanadzie, Japonii i USA. Brał udział w pracach jury w wielu międzynarodowych konkursach organowych. Jest profesorem Akademii Muzycznych w Warszawie i Krakowie. Był także wykładowcą uniwersytetów w Japonii, Kanadzie i USA. Prowadził też klasę mistrzowską w Seulu (Korea Płd.). Od 2002 roku jest dyrektorem artystycznym festiwalu w Leżajsku. Magdalena Witczak (sopran koloraturowy) edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na skrzypcach. W 1992 r. ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec. Przez sześć lat studiowała w klasie śpiewu solowego Bożeny Harasimowicz-Haas w gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki, którą ukończyła otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Działalność koncertową rozpoczęła w czasach studenckich. Współpracuje z filharmoniami w całej Polsce, m.in. w Koszalinie, Szczecinie, Zabrzu, Rzeszowie, Bałtycką, Pomorską w Bydgoszczy wykonując utwory od baroku do współczesności. W repertuarze posiada zarówno dzieła oratoryjne jak i operowe, a także pieśni. Od 2000 r. współpracuje z Gdańskim Zespołem Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis. Brała udział w licznych festiwalach, m.in. Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans, Nocera Terinese - Incontri, Muzyka i Plastyka - Tempus Paschale w Lublinie, Muzyka w Miastach i Zamkach Śląska w Kamiennej Górze, Muzyka w Starym Klasztorze Łódź - Łagiewniki, Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej. Paweł Hulisz (trębacz, jazzman) jest absolwentem gdańskiej uczelni, w klasie prof. Szymona Pawłowskiego. W czasie studiów zaczął pracę w zespole muzyki dawnej Cappella Gedanensis, z którym współpracuje do dziś jako kameralista i solista. Współpracuje też z wieloma filharmoniami, m.in. Bałtycką, Koszalińską, Szczecińską, oraz z orkiestrami: Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Kameralną Progress, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Operą Krakowską, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie, Teatrem Wybrzeże w Gdańsku. Od 2009 roku jest pierwszym trębaczem Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie, a także pierwszym trębaczem Orkiestry Symfoników Gdańskich. Na stałe współpracuje z zespołami: Keepin' Tradition Jazz Quartet, Jacek Siciarek Quartet, the Glennskii's. Od 2004 współtworzy kwintet dęty blaszany Hevelius Brass.