Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział w Opolu Bolesław Pustelnik poinformował o prowadzeniu prac projektowych w ramach dokumentacji Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe - Etap II dla przedsięwzięcia "Budowa obwodnicy miasta Nysa w ciągu drogi krajowej nr 41 i drogi krajowej nr 46". Podczas spotkania projektanci przedstawili warianty obwodnicy dwóch ciągów drogowych - drogi krajowej nr 41 i 46 - oraz uwarunkowania środowiskowe. Zaprezentowano cztery najracjonalniejsze warianty przebiegu obwodnicy, z sześciu opracowanych. Dwa warianty zostały odrzucone. Projektanci wykazali, iż z opracowanych wariantów najkorzystniejszy jest wariant VI mający początek na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 46 z drogą powiatową Goświnowice - Głębinów - skrzyżowanie będzie w formie 5 wlotowego ronda i będzie przebiegać w kierunku północno - wschodnim wzdłuż linii kolejowej, przejdzie estakadą nad drogą powiatową Nysa - Goświnowice, następnie skrzyżuje się z droga powiatową Nysa - Radzikowice - skrzyżowanie będzie w formie ronda, przejdzie wiaduktem nad torami kolejowymi, przebiegnie tunelem pod ul. Orląt Lwowskich (drogą powiatową na Regulice), do skrzyżowania bezkolizyjnego przed Górką Hanuszowską, wiaduktem nad drogą wojewódzką nr 406 kierunek Nysa - Rusocin, dalej opadać będzie w kierunku południowo - wschodnim z przeprawą mostową przez rzekę Nysę Kłodzką i kolejną przeprawą mostową przez potok Kamienica, do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 407, pomiędzy Wyszkowem a Kubicami, schodzić będzie w kierunku południowym omijając kompleksy leśne, do drogi nr 41 ze skrzyżowaniem typu rondo pomiędzy Niwnica a Wierzbięcicami. Droga będzie miała 2 pasy ruchu po 3,5 m+ pas 0,70 m, będzie można poruszać się po niej z prędkością do 80 km/h. Uczestniczące w konsultacjach osoby opowiedziały się 21 głosami za wariantem VI, dwie osoby wybrały wariant I. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony Nysy.