W sumie więc opolskie trasy obsługiwać będzie już sześć tego rodzaju pojazdów. Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny - jak brzmi oficjalna nazwa pojazdu - kosztował 8,4 mln złotych. Pojazd ma 136 miejsc siedzących, ale może zabrać 300 pasażerów. Rozwija prędkość maksymalną 140 km na godzinę, jest klimatyzowany i dostosowany do przewozu niepełnosprawnych pasażerów. Wrażenie robi estetyczny, przestronny przedział, fotele pasażerskie, łatwodostępne miejsca na podręczny bagaż. Tomasz Zaboklicki, dyrektor Zarządu Pojazdów Szynowych PESA Bydgoszcz S.A., przekazując szynobus stwierdził, iż jest pod wrażeniem operatywności opolskiego samorządu. - Jako pierwsi w kraju uruchomiliście fundusze unijne i szybko przeprowadziliście przetarg. Dzięki temu wasze szynobusy będą tańsze o około milion złotych, niż te zakupione później przez inne urzędy marszałkowskie. Wiele zespołów niezbędnych do wyposażenia pojazdów kupujemy poza granicami kraju i zwyżka kursu euro musiała odbić się na cenie - powiedział. W marcu, a więc za niespełna miesiąc, PESA przekaże trzeci z zamówionych pojazdów. Zarząd Województwa negocjuje z bydgoską firmą przyspieszenie realizacji dwóch ostatnich szynobusów i możliwość odebrania ich jeszcze we wrześniu tego roku. Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa, podkreśla, że samorząd województwa jako współudziałowiec przewozów regionalnych jest zainteresowany, by koszty eksploatacji pojazdów były jak najniższe, a warunki przejazdu dla pasażerów na tyle atrakcyjne, by zechcieli z usług kolei korzystać. W nowym szynobusie podpisana także została umowa użyczenia pojazdu spółce Przewozy Regionalne w Opolu. Dokument podpisali ze strony samorządu województwa, Andrzej Kasiura, a ze strony spółki Przewozy Regionalne - Andrzej Szwed. Zespół prasowy UMWO