Planowany jest m. in. udział w targach oraz kiermaszach, wydanie "mapy Europejskiego Dziedzictwa Kulinarnego w województwie opolskim", wsparcie lokalnych dożynek, konkursów związanych z promocją produktu tradycyjnego i regionalnego. Uczestnicy grupy roboczej opowiedzieli się za jak najszybszym otwarciem sklepu lub stoisk, gdzie żywność tradycyjna będzie w stałej sprzedaży. Piotr Andrewald mówił, iż w trakcie kiermaszów klienci często pytają go, gdzie takie artykuły można nabyć? - Sklep - stwierdził - będzie dużą promocją dla producentów i dla stowarzyszenia. Obecna na spotkaniu Mariola Szachowicz, zastępca dyrektora Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWO, zadeklarowała w najbliższym czasie zorganizowanie spotkania zainteresowanych producentów. Edward Gładysz z kolei opowiedział się za tym, by uczestnictwo producentów wyrobów tradycyjnych w targach ograniczyć do ościennych województw. - Są to na ogół bardzo udane wyjazdy i niedrogie. Rynek śląski i dolnośląski są na tyle chłonne, że nie mamy problemów ze zbyciem swoich towarów - mówił. Zespół prasowy UMWO