Pobyt przedstawicieli Grupy Eskadra Sp z o.o. na terenie województwa opolskiego stanowił uzupełnienie dla organizowanych w ramach projektu spotkań konsultacyjnych, poświęconych dyskusji o wizerunku regionu i marce regionalnej. Podczas pierwszego dnia wizyty goście mieli okazję zobaczyć Górę św. Anny wraz z Bazyliką, Grotą Lurdzką oraz Domem Pielgrzyma, Zamek w Kamieniu Śląskim i teren przyszłego lotniska regionalnego, Zespół Turystyczno-Wypoczynkowo-Rehabilitacyjny Sebastianem Silesiacum, oraz Zamek w Mosznej z przepięknym przyzamkowym parkiem. Dzień zakończony został spacerem po Opolu trasą biegnącą od Opolskiej Wenecji, obok Kościoła Ojców Franciszkanów, przez Rynek z Ratuszem, dalej ul. św. Wojciecha, obok Muzeum Śląska Opolskiego i Kościoła na Górce, kończąc na Wzgórzu Uniwersyteckim. Ważnym punktem w pierwszym dniu wizyty było uroczyste spotkanie w Kamieniu Śląskim, w którym udział wzięli przedstawiciele Zarządu Województwa Opolskiego: marszałek Józef Sebesta, wicemarszałek Józef Kotyś i członek Zarządu Andrzej Kasiura oraz zaproszeni goście - Ks. Prałat dr Arnold Drechsler, Dyrektor Caritas Diecezji Opolskiej, prof. dr hab. Stanisław Nicieja, Rektor Uniwersytetu Opolskiego, Piotr Kler, Prezes Zarządu firmy KLER S.A. oraz Bernard Gaida, Prezes Zarządu firmy GABER i przedstawiciel Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim. Spotkanie to, moderowane przez Dyrektora Kreatywnego Grupy Eskadra Sp. z o.o Mateusza Zmyślonego miało formę niezwykle ciekawej i obfitującej w celne spostrzeżenia dyskusji na temat zaproponowanego przez Grupę Eskadra strategicznego kierunku komunikacji marketingowej regionu opolskiego. Drugi dzień pobytu rozpoczął się spotkaniem w Zamku Piastów Śląskich w Brzegu z Burmistrzem Miasta Wojciechem Huczyńskim oraz dyrektorem Muzeum Pawłem Kozerskim, zakończonym wizytą w zabytkowym brzeskim Ratuszu. Kolejnym punktem programu była Nysa, której najciekawsze zabytki - w tym również świetnie zachowany Fort Pruski - pokazał zastępca nurmistrza Aleksander Juszczyk. Z Nysy uczestnicy udali się do Otmuchowa, w którym mieli okazję zwiedzić Zamek Biskupi oraz podziwiać z wieży zamkowej przepiękną panoramę miasta. Ostatnim przystankiem na trasie była wizyta w Paczkowie, spacer wzdłuż średniowiecznych murów obronnych oraz niepowtarzalny pobyt w Muzeum Gazownictwa. Dwudniowy i napięty program wizyty nie pozwolił niestety na pokazanie wielu innych wspaniałych miejsc w regionie opolskim, które jednak dzięki spotkaniom konsultacyjnym, materiałom promocyjno-informacyjnym przekazanym Grupie Eskadra Sp. z o.o. oraz prowadzonym przez nią badaniom nie zostaną pominięte w dogłębnej analizie atrakcyjności marketingowej województwa. Zespół prasowy UMWO