Jak poinformowała Anna Czujko z biura prasowego Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, nowy most ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców miejscowości położonych na obu brzegach Odry, na przeszło 40-kilometrowych odcinku między Ścinawą a Głogowem. - Mosty w Ścinawie i Głogowie prowadzą ruch przez ich centra i nie są przystosowane do ruchu o takim natężeniu, jak obecnie. Aby przedostać się na drugi brzeg Odry pomiędzy tymi miastami, trzeba było korzystać z promu, co znacznie wydłużało czas podróży i było uzależnione od stanu wód oraz warunków atmosferycznych - wyjaśniła Czujko. Nowy most o długości pół kilometra i szerokości 15 metrów ma nośność 50 ton. Jego budowa kosztowała 74 mln zł, z czego 31 mln zł to fundusze unijne. Z powodu ochrony należącego do KGHM Polska Miedź SA zbiornika technologicznego Żelazny Most, na razie z przeprawy nie mogą korzystać samochody ciężarowe. - Ograniczenie dotyczy dróg dojazdowych, nie zaś samego mostu (...). Ruch ciężarówek po drodze wojewódzkiej nr 323, w miejscu gdzie sąsiaduje ona bezpośrednio ze zbiornikiem, grozi jego destrukcją, a w konsekwencji katastrofą ekologiczną - wyjaśnił Krzysztof Kiniorski z działu komunikacji społecznej i analiz Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. W związku z koniecznością ochrony zbiornika Żelazny Most, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przygotowuje i realizuje program przebudowy dróg wojewódzkich w tym rejonie, obejmujący trasy prowadzące do mostu w Ciechanowie od strony Góry, a także drogi od strony Lubina i Głogowa.