Jury rekrutujące się z przedstawicieli samorządów, organizacji gospodarczych, naukowych, społecznych, oceniało w tym roku 53 zgłoszenia. W pierwszym etapie prac jurorzy zapoznawali się z dokumentacją przesłaną przez firmy i sprawdzali czy odpowiada ona postawionym w konkursie kryteriom. Firmy biorące udział w konkursie mogły zaprezentować się w różnej formie - za pomocą materiałów promocyjnych, uczestnictwa w posiedzeniach komisji, zaproszenia do swojej siedziby. Jurorzy kilka takich wizji lokalnych odbyli - m. in. do Izbicka i Gogolina. Efektem tych prac jest wyłonienie w każdej z kategorii laureata oraz wyróżnionego. W tym roku firmy oceniane były w kategoriach: eksport, przedsiębiorstwo, produkt, produkt specjalistyczny, usługa, usługa specjalistyczna. Laureatów poznamy na gali "Opolskiej Marki 2008", która planowana jest pod koniec listopada lub na początku grudnia tego roku. Przypomnijmy: konkurs "Opolska Marka" odbywa się po raz szósty. Jego celem jest promowanie wiodących eksporterów oraz najlepszych przedsiębiorstw, usług i produktów, a także ich promowanie na rynku krajowym i zagranicznym. Laureaci konkursu otrzymają statuetki oraz prawo używania znaku promocyjnego konkursu. Dodatkowo w kategorii "produkt" i "usługa" wyłonione zostaną - w drodze plebiscytu - wyróżnienia mieszkańców Opolszczyzny. Zespół prasowy UMWO