Była to pierwsza impreza targowa w kraju, ukierunkowana na prezentację potencjału dotyczącego produktów lokalnych, agroturystyki i turystyki wiejskiej. Targi były także platformą wymiany doświadczeń organizacji pozarządowych wspierających rozwój turystyczny wsi. Najaktywniejszym organizacjom pozarządowym dano możliwość prezentacji oferty szerokiemu gronu odbiorców. Ważnym elementem, towarzyszącym targom, były konferencje, warsztaty branżowe oraz wizyty studyjne. Województwo opolskie było reprezentowane przez przedstawicieli Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, przedstawicieli Departamentu Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, a także przez przedstawicieli lokalnych grupy działania - Euro-country i Stobrawskiego Zielonego Szlaku. Nasz region, kontynuując tradycje tegorocznych targów w Berlinie, wystawiał się pod hasłem "Opolskie Kwitnące". Elementy dekoracji, wystroju stoiska, a także bogata oferta kulinarna miały zachęcić turystów do odwiedzenia naszego województwa oraz zapoznania się z jego walorami. Spinki, stylizowane na kwiaty niezapominajki, które wpinały turystom we włosy opolskie finalistki konkursu Miss Polonia, miały być dodatkową zachętą i podkreśleniem piękna Opolszczyzny. Oprócz walorów estetycznych, odwiedzający nasze stoisko mogli delektować się smakiem kiełbasy z jagnięciny oraz kołacza z marchwi z Ciska, wyrobami wędliniarskimi z Karłowic, smalcem i chlebem z Popielowa, wyrobami mlecznymi z Olesna oraz wyjątkowymi, naturalnymi sokami z Lubicza. Na stoisku oferowano także przewodniki o największych atrakcjach Śląska Opolskiego oraz mapy tematyczne, pokazujące zabytki, pomniki przyrody, parki krajobrazowe oraz ciekawe, pod względem atrakcji, miejsca. Uzupełnienie stanowiły materiały promocyjne z Góry Św. Anny, Muzeum Wsi Opolskiej oraz folder opisujący szlak kościółków drewnianych powiatu oleskiego i kluczborskiego. Stoisko Opolszczyzny odwiedzili i pozytywnie ocenili przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ministerstwa Rolnictwa i Polskiej Organizacji Turystycznej. Na targach AGROTRAVEL spotkało się ponad 80 wystawców z Polski i z krajów Europy Wschodniej. Targi kieleckie, posiadające pozycję wicelidera (zaraz po targach poznańskich) na polskim rynku, pod względem powierzchni wystawienniczej, przyciągnęły podczas trzech dni targowych około 40 tysięcy odwiedzających.