Od połowy wrześnie będzie on obsługiwał niezelektryfikowane trasy województwa - głównie: Nysę - Opole i Opole - Kluczbork. Szynobus kosztował ok. 8,4 mln złotych. Pojazd ma 136 miejsc siedzących, ale może zabrać nawet do 300 pasażerów. Rozwija prędkość maksymalną 140 km na godzinę, jest klimatyzowany i dostosowany do przewozu niepełnosprawnych pasażerów. Wrażenie robi estetyczny, przestronny przedział, fotele pasażerskie, łatwo dostępne miejsca na podręczny bagaż. Na tablicach świetlnych pojawiają się informacje o kolejnych stacjach. Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa, podkreśla, że samorząd województwa jako współudziałowiec przewozów regionalnych jest zainteresowany, by koszty eksploatacji pojazdów były jak najniższe. A w przypadku szynobusów są one o połowę tańsze niż w tradycyjnych składach. Kontrakt z PESA opiewa na pięć pojazdów. Ostatni ma być dostarczony do końca września tego roku. Po sfinalizowaniu kontraktu (jego wartość, to 42 mln złotych) opolska flota liczyć będzie dziewięć pojazdów szynowych. To wystarczająca ilość, by obsłużyć niezelektryfikowane linie naszego województwa. Zespół prasowy UMWO