Przedstawiona przez niego koncepcja opolskiego teatru zyskała największe uznanie wśród członków komisji. Zaproponował w niej z jednej strony kontynuowanie dobrej drogi, jaką opolski teatr i jego zespół kroczą już od wielu lat, z drugiej zaś zapowiedział rozszerzenie oferty programowej teatru i nawiązanie współpracy z innymi ośrodkami kulturalnymi Opola. W repertuarze zapowiada przede wszystkim współczesne interpretacje wielkiej klasyki, ale także inscenizacje dramatu współczesnego. Zamierza współpracować z twórcami, którzy wnoszą do teatru współczesne myślenie o sztuce - zarówno tymi już uznanymi, jak i tymi najzdolniejszymi z młodego pokolenia. Chce wyjścia teatru do miasta i zainteresowania teatrem młodzieży przez jej aktywne uczestnictwo w życiu teatralnym. Tomasz Konina ma 35 lat. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie, na swoim koncie ma realizację wielu dzieł operowych w teatrach Warszawy, Łodzi, Poznania czy Wrocławia. Był także scenografem reżyserowanych przez siebie spektakli operowych. Jego debiutem reżyserskim był "Wujaszek Wania" Antoniego Czechowa w warszawskim Teatrze Ateneum, który "Rzeczpospolita" oceniła jako "jedno z najciekawszych osiągnięć tej sceny od kilku lat". Wysokie oceny krytyków i publiczności zyskało także "Wesele Figara" Wolfganga Amadeusza Mozarta w Operze Wrocławskiej, które było pierwszym wyreżyserowanym przez niego spektaklem operowym. W latach 1992-98 współpracował z wydziałem aktorskim Akademii Teatralnej w Warszawie jako asystent Mai Komorowskiej i Zofii Kucówny, a od 1995 roku jako asystent Anny Seniuk. Był tam także wykładowcą autorskiego programu "Konwersatorium teatralne" na wydziale aktorskim. W 2002 roku był stypendystą Alberto Vilara w Operze Królewskiej Covent Garden w Londynie. Oprócz Tomasza Koniny w konkursie stratowali także: Wiesław Hołdys, Marek Pasieczny, Krzysztof Prus i Bogdan Tosza.