Poliwoda uważa, że zmniejszenie liczby miejsc dla opolskiej widowni było konieczne. "Dzięki temu amfiteatr wprawdzie trochę "schudł", ale za to każdy widz będzie miał nieco więcej miejsca dla siebie" - ocenił dyrektor. 5.200 - tyle wynosi obecnie liczba miejsc w amfiteatrze. Przed malowaniem ławek było ich około 300 więcej. "Podczas festiwalu rzeczywista pojemność widowni jest o wiele mniejsza - część miejsc zajmują elementy scenografii i techniki telewizyjnej realizacji dźwięku i obrazu" - zaznaczył Poliwoda. Bilety na tegoroczne święto polskiej piosenki będą - po raz pierwszy w historii festiwalu - dostępne w sprzedaży internetowej. "Jesteśmy już dogadani z firmą zajmującą się sprzedażą biletów w sieci, czekamy na ostateczny kształt telewizyjnych "wyłączeń" z widowni" tłumaczył dyrektor MOK, który jest jedynym dystrybutorem wejściówek na festiwal. Poliwoda dodał, że do internetu trafi po ok. 500 biletów na każdy z koncertów i że będą dotyczyły tylko tych miejsc, co do których nie będzie żadnych wątpliwości. "Muszą to być te części widowni, w których na pewno nie stanie żadna z telewizyjnych kamer, dźwig czy podest dla wykonawców lub prowadzących koncerty" - wyjaśnił. Na razie nie wiadomo od kiedy będzie można kupić bilety na koncerty 44 KFPP, ani ile wejściówek trafi do sprzedaży. "Myślę, ze po majowym weekendzie będę miał na ten temat jakieś informacje. W przyszłym tygodniu Opole odwiedzą producenci festiwalu i liczę, że poznamy m.in. wstępny kształt scenografii" - zapowiedział dyrektor. Tegoroczny - 44 festiwal opolski odbędzie się w dniach 15-17 czerwca. Organizatorzy - Telewizja Polska zapowiadają koncerty: Debiutów i Premier, Superjedynek, Kabareton oraz jubileuszowy koncert z piosenkami jednego artysty (nieoficjalnie mówi się, że chodzi o Seweryna Krajewskiego). Wśród imprez towarzyszących zaplanowano koncerty plenerowe pod nazwą "Off Opole" oraz widowisko oparte na formule programu "Od przedszkola do Opola".