Ważne, że obie inwestycje zostały ujęte w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015, ale powodzenie zadań zależy od tempa przygotowania dokumentacji. Ich wykonanie już zostało powierzone wyłonionym w przetargu firmom. Bogusław Wierdak, przewodniczący Sejmiku Województwa Opolskiego, który wraz z posłem Leszkiem Korzeniowskim, uczestniczył w spotkaniu z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem, jest przekonany, że do końca roku dokumentacja dla Nysy będzie kompletna, a to oznacza zielone światło dla wykupu gruntów i rozpoczęcia budowy. Dokumentacja niemodlińskiej obwodnicy będzie gotowa w stosunku do Nysy o kilka miesięcy później, ale jak mówi dyrektor Pustelnik, nyska trasa jest dłuższa i bardziej skomplikowana pod względem technicznym (pięć węzłów oraz 16,5 km długości), jej budowa potrwa około 22 miesięcy, a niemodlińskiej - osiemnaście. Obie więc inwestycje będzie można zakończyć w podobnym terminie. Na spotkaniu Regionalnego Komitetu ds. budowy obwodnic Nysy i Niemodlina nie zabrakło opolskich parlamentarzystów, którzy deklarowali daleko idącą pomoc. Wojewoda opolski, Ryszard Wilczyński, zapowiedział maksymalną mobilizację swoich służb, od których zależą decyzje i pozwolenia na budowę. Marek Świetlik, dyrektor Wydziału Infrastruktury i Nieruchomości OUW, mówił obrazowo, że inwestycje drogowe, to około trzech metrów kwadratowych dokumentacji, którą trzeba szczegółowo przeanalizować. Obecny na spotkaniu marszałek województwa, Józef Sebesta, przypomniał, że dla Nysy i Niemodlina posiadanie obwodnic to usprawnienie komunikacji, ale i możliwość wykorzystania terenów inwestycyjnych - a więc powstanie nowych firm i miejsc pracy. Zespół prasowy UMWO