W spotkaniu zorganizowanym przez marszałka województwa opolskiego, Józefa Sebestę wziął udział wojewoda opolski, Ryszard Wilczyński oraz przewodniczący sejmiku Bogusław Wierdak. Włodarze regionu wyrazili zaniepokojenie brakiem projektów budowy obwodnic Nysy i Niemodlina , a także Olesna w rządowych planach budowy dróg i autostrad na lata 2013-2017. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Zbigniew Rapciak, uspokajał twierdząc, iż do końca 2009 roku przyjmowane będą w resorcie propozycje wszelkich projektów wraz z pozwoleniami budowlanymi - a takich Nysa, gdzie powstała na razie opinia środowiskowa, jeszcze nie ma. Zdaniem Zbigniewa Rapciaka po uzyskaniu pozwolenia w 2009 roku i po przetargu budowa obwodnicy Nysy najpóźniej do końca 2010 roku mogłaby się rozpocząć. 12-kilometrowa obwodnica Nysy, której koszt szacowany jest na 120 km, udrożni ciąg drogi krajowej nr 46 od przejścia granicznego w Kudowie-Słone do węzła autostradowego Prądy i poprzez Grodków z węzłem autostradowym Przylesie. Zarówno marszałek województwa, jak i przewodniczący sejmiku, zapewnili, że dołożą wszelkich starań, by całość dokumentacji trafiła na ręce wiceministra Rapciaka do końca sierpnia tego roku. Podkreślili także że niedopuszczalne jest etapowanie tego rodzaju przedsięwzięć. Wiele mówiono również o poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu podróżowania i o niedofinansowaniu dróg powiatowych w całym kraju. Wiceministrowie podkreślali , iż ustawa o drogach publicznych z roku 1985 nie uwzględniała wielu zadań, które teraz stoją przed samorządem w zakresie poprawy infrastruktury drogowej. Dlatego już w najbliższych latach spośród 18 tys. dróg krajowych duża część będzie sukcesywnie przekazywana samorządom razem z pieniędzmi na ich rozwój i infrastrukturę.