Jego celem jest promocja gospodarcza i zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej województwa opolskiego poprzez skuteczne wyeksponowanie jego potencjału i przyciągnięcie do regionu jak największej liczby kapitału. Uczestnikami przedsięwzięcia są przedstawiciele samorządów gminnych, którzy na co dzień zajmują się promocją, obsługą inwestorów, marketingiem terytorialnym. Według Mirosława Odziemczyka z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która jest partnerem projektu, inwestor oczekuje od gminy trzech rzeczy: dostępu do pełnej informacji o regionie, zweryfikowanej i kompetentnej oferty zawierającej dokumentację terenu, a także opieki na każdym etapie inwestowania. Mirosław Odziemczyk bardzo wysoko ocenił opolski projekt, jego zdaniem niebawem będzie on obowiązywał w całej Polsce. Podobnie, jak przy pierwszej edycji, zajęcia poprowadzi firma Jarpol Enterpise. Uczestników projektu czekają cykle szkoleń i warsztatów, doraźna pomoc trenerów. Na koniec w każdej z uczestniczących gmin odbędą się audyty. Najlepsi uczestnicy otrzymają certyfikaty menadżerów ds. inwestycji. Zakończenie projektu zaplanowane jest na czerwiec 2008 roku. Zespół Prasowy UMWO