Do udziału zaproszono przede wszystkim przedsiębiorców z małych i średnich firm. W trakcie konferencji dokonano prezentacji zasad przygotowania projektów w ramach poddziałania 1.3.2. RPOW oraz przedstawiono najczęściej popełniane przez przedsiębiorców błędy przy wypełnianiu wniosków. Zastępca dyrektora OCRG, Henryk Małek udzielał odpowiedzi na pytania zadawane przez przedsiębiorców. Poruszono m.in. problem wstrzymania procedury rozpatrywania wniosków związanych z poddziałaniami 1.1.2 i 1.4.1. Pojawiły się także pytania dotyczące terminu rozpoczęcia realizacji i zabezpieczenia finansowego projektów, kosztów kwalifikowanych oraz współdziałania przedsiębiorstw z jednostkami badawczo-rozwojowymi. Zwrócono także uwagę na kwestie drobnych uchybień formalnych popełnianych przez beneficjentów w składanych wnioskach, w których np. brak kopii dokumentu poświadczającego tożsamość beneficjenta skutkował odrzuceniem wniosku (pomimo bardzo dobrej wartości merytorycznej. W celu uniknięcia błędów w trakcie przygotowywania wniosków zastępca dyrektora OCRG zachęcał do konsultacji zarówno z pracownikami OCRG, jak i z przedstawicielami banków, podkreślając, że prawidłowe opracowanie dokumentacji zwiększa szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku . Przedsiębiorcy usłyszeli także wyjaśnienia w sprawach budzących ich wątpliwości np. dotyczące warunków zawarcia umowy oraz szczególnych wypadków (losowych i innych niezależnych od beneficjenta), uniemożliwiających osiągnięcie podanych w projekcie wskaźników. Przedstawiciele Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki zapewnili przedsiębiorców o pełnej gotowości do wznowienia procedury oceny wniosków złożonych, do poddziałań 1.1.2 i 1.4.1 i przeprowadzenia kolejnych naborów określonych w harmonogramie wdrażania RPO, niezwłocznie po otrzymaniu stosownych decyzji od jednostki nadrzędnej. Informacje w tej sprawie będą zamieszczane na stronie internetowej OCRG i w regionalnych mediach. (OCRG) Zespół Prasowy UMWO