- Obserwując dynamiczny rozwój nowych przedsięwzięć, takich jak na przykład Strefa.pl - platforma usługowa dla małych i średnich firm, zakładamy oparcie przychodów portalu na trzech równorzędnych źródłach: reklamie, usługach płatnych oraz planowanej usłudze dostępu do Internetu - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu firmy. INTERIA.PL zanotowała dodatni wynik finansowy na poziomie EBITDA. Jak wynika z ogłoszonego 15 lutego 2002 r. raportu bieżącego, w IV kwartale 2002 r. EBITDA dla spółki wyniosła plus 341 tysięcy złotych. Wskaźnik EBITDA, obliczany jako zysk operacyjny plus amortyzacja, w największym stopniu obrazuje rzeczywisty wynik działalności operacyjnej portalu, gdyż pokazuje efektywność spółki bez obciążającej koszty amortyzacji, a jednocześnie pomija przychody finansowe. Tym samym w wyniku końcowym liczą się rzeczywiście osiągane przychody i ponoszone przez spółkę koszty funkcjonowania. W porównaniu z ostatnim kwartałem 2001 r. wynik osiągnięty przez spółkę na poziomie EBITDA poprawił się o 2,88 mln zł. EBITDA obliczona dla spółki w skali całego roku 2002 wykazuje jeszcze stratę w wysokości 3.894 tys. zł, niemniej taki wynik oznacza zdecydowaną poprawę w stosunku do roku poprzedniego, kiedy strata ta wyniosła 10.326 tys. zł. Na tak dobry wynik wpływ miały także rekordowe w IV kwartale przychody ze sprzedaży, wynoszące 7.027 tys. zł. Pomimo ogólnej dekoniunktury na rynku reklamowym w 2002 r., przychody spółki ze sprzedaży wyniosły w skali całego roku 17.096 tys. zł, czyli były o ponad 5% wyższe niż rok wcześniej. INTERIA.PL jest jedynym z trójki największych polskich portali, który według TNS OBOP zanotował wzrost spontanicznej znajomości marki w IV kwartale 2002 r. (wzrost od września-października do listopada-grudnia o 8 punktów procentowych). Według pomiaru dokonywanego niezależnym systemem trackingowym Gemius w grudniu 2002 r., portal odwiedziło 4 mln 600 tys. unikalnych użytkowników.