W nowej kolekcji pojawił się złoty kapelusz wykonany ze... skóry ananasa! Chanel to jedna z marek, które oficjalnie ogłosiły rezygnację z wykorzystywania futer oraz skór egzotycznych zwierząt i konsekwentnie dąży do tworzenia etycznej mody. Skóra z ananasa wytwarzana jest z włókien liści tej rośliny, a wyglądem i właściwościami do złudzenia przypomina skórę zwierzęcą. Kapelusz od Chanel nie jest wyjątkiem - w kolekcji marki Hugo Boss z 2018 roku pojawiła się już seria obuwia ze skóry ananasa. Wniosek nasuwa się sam - moda na tworzenie ubrań z surowców pozyskanych w sposób etyczny przybiera na sile, a marek rezygnujących z naturalnych skór i futer jest coraz więcej. W Polsce kampanię na rzecz mody etycznej prowadzi fundacja Otwarte Klatki, która przekonuje, że produkcja naturalnych skór i futer wiąże się nie tylko z niewyobrażalnym cierpieniem zwierząt, ale również wysokimi kosztami środowiskowymi. - Jeżeli w kolekcjach Chanel pojawiać się będzie więcej surowców alternatywnych, będzie to kolejny krok w drodze ku bardziej etycznej modzie - czytamy na stronie fundacji i czekamy na kolejne propozycje francuskiej marki.