Niestandardowy zawrót głowy Czym są elementy 2D i 3D? Są to te elementy, które wystają poza obszar nośnika, jak na przykład machające dłonie w reklamie Netii, świecące diody w kampanii Kubusia czy strzałki na plakacie Nokii. Te niestandardowe rozwiązania nie tylko wyróżniają kampanię na tle innych, ale też decydują o jej lepszym zapamiętywaniu. Potencjał i efektywność kampanii reklamowych z wykorzystaniem elementów dodatkowych Cityboard Media potwierdziła niezależnym badaniem przeprowadzonym przez Laboratorium Komunikacji i Reklamy według metodologii BROADWAY. Badanie pokazało, kiedy należy stosować elementy niestandardowe w kreacji plakatu wielkoformatowego oraz w jakim stopniu pozwalają one przyciągnąć uwagę konsumentów i wyróżnić reklamę. Wykorzystano w nim ten sam plakat reklamowy w dwóch wersjach - standardowej oraz z wykorzystaniem elementu 2D. Z badania wyniknęło, że wersja z elementem dodatkowym była dwukrotnie lepiej rozpoznawana i zdecydowanie bardziej wyróżniała się w przestrzeni miejskiej niż standardowa. Lepsza była również czytelność marki oraz wszystkich elementów layoutu prezentowanych na niestandardowym plakacie. Okazało się także, że kampania z elementem 2D komunikuje więcej zalet produktu dzięki temu, że jest bardziej wyrazista i mocniejsza niż wersja standard, silniej zachęca też respondentów do podejmowania działania. - Badanie wykazało, że niestandardowe plakaty mają przewagę percepcyjną i perswazyjną nad standardowymi. Elementy dodatkowe mogą wzmocnić oddziaływanie reklamy, jeśli są integralną częścią kreacji i zostaną wykorzystane w odpowiedni sposób - mówi Marta Bryła, pełnomocnik zarządu Cityboard Media. Śnieżka i Blue City w wersji 2D O skuteczności elementów niestandardowych w kampaniach reklamowych świadczy również fakt, że na ich wprowadzenie decyduje się coraz więcej firm. - Chcieliśmy zwrócić uwagę naszych klientów na dodatkowy atut farb Śnieżka Barwy Natury -zawartość Teflon? surface protector. Stwierdziliśmy, że będzie to coś ciekawego, co zdecydowanie wyróżni nas w gąszczu reklam zewnętrznych - uzasadnia decyzję o wykorzystaniu niestandardowego plakatu w kampanii Śnieżki Anna Kopera, Specjalista ds Marketingu w Śnieżce. - Wiele pozytywnych opinii, jakie usłyszeliśmy od naszych klientów, utrzymuje nas w przekonaniu, że warto było zdecydować się na tę formę wyróżnienia. - Kampania Blue City, przygotowana przez agencję reklamową V&P, miała charakter taktyczny - promowała nowe marki, które otworzyły w Blue City swoje sklepy. Dlatego też doszliśmy do wniosku, że reklamowane brandy musimy oprawić w wyjątkową formę. Właśnie wtedy powstał pomysł stworzenia ambientowych toreb. Wykorzystane torby mają charakter prosprzedażowy, jednocześnie sprawiają, że reklama zwraca uwagę odbiorców, poprzez zastosowanie niestandardowych rozwiązań - wyjaśnia zastosowanie elementów dodatkowych w kampanii Blue City Jacek Kaczmarski, Account Manager w V&P. - Dziś reklama outdoorowa jest tak powszechna, że oryginalna kreacja staje się przysłowiowym "must be". Dzięki ambientowej formie nawet mniejszy format jest łatwo zauważalny przez odbiorców, a połączenie różnych narzędzi dotarcia jest najbardziej efektywne. Jesteśmy przekonani, że podobne zabiegi w przyszłości będą miały miejsce częściej, ponieważ dają one agencjom kreatywnym dodatkowe pole do realizacji wyjątkowych i oryginalnych pomysłów - dodaje. Plakat bardziej atrakcyjny Wieloletnie doświadczenie na polskim rynku pozwala Cityboard Media zrealizować kampanię z wykorzystaniem nawet najbardziej nietypowych elementów dodatkowych. Firma jako pierwsza w Polsce wprowadziła tego typu rozwiązania na wielkoformatowych nośnikach, a po realizacji bardzo wielu niestandardowych kampanii dysponuje wiedzą na temat optymalnego zaprojektowania plakatu z elementami 2D. Elementy dodatkowe podnoszą efektywność i atrakcyjność plakatu, o ile ich zastosowanie jest uzasadnione na poziomie strategii i kreacji kampanii. Radą służy tu działający w Cityboard Media wyspecjalizowany zespół, którego zadaniem jest konsultacja i realizacja niestandardowych kampanii. - Outdoor z elementami dodatkowymi to najlepsza droga do wyróżnienia marki oraz zachęcenia konsumentów do bliższego zapoznania się z produktem. Nasze doświadczenie pokazuje, że dobrze wykonane i zaplanowane elementy niestandardowe sprawiają, że kampania staje się bardziej wyrazista. Polecamy to rozwiązanie wszystkim klientom, niezależnie od branży - podsumowuje Marta Bryła.