Reklama

Reklama

Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów. 9 tys. zgłoszeń do programu

Wiceminister rodziny Stanisław Szwed poinformował w czwartek (5.11), że specjalna infolinia, która została uruchomiona w ramach Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów, przyjęła już ponad 9 tys. zgłoszeń. Nad ich sukcesywną realizacją czuwa ponad 7,4 tys. wolontariuszy.

Wiceszef MRiPS zwrócił uwagę, że w piątek minęły dwa tygodnie funkcjonowania Solidarnościowego Korpusu Wsparcia.

Reklama

- Do dziś infolinia (22 5051111 - red.) przyjęła już ponad 9 tys. zgłoszeń od seniorów. Są one sukcesywnie realizowane przez rzeszę ponad 7,4 tys. wolontariuszy z ponad 100 organizacji młodzieżowych - podsumował Szwed.

Najwięcej zgłoszeń spływa od seniorów w województwach mazowieckim, śląskim, małopolskim, dolnośląskim i pomorskim.

- Pomoc jest udzielana na bieżąco, a seniorzy mają różne potrzeby, które będą się powtarzać, jak np. zakupy czy wyprowadzenie psa na spacer. Dlatego im więcej wolontariuszy wspiera program, tym czas oczekiwania seniora na realizację bieżących potrzeb, np. zakupów, jest krótszy. Zgłoszenia wolontariuszy przyjmujemy przez stronę internetową - podkreślił wiceminister Szwed.

Pytań jest wiele

W związku z dużą liczbą pojawiających się pytań resort opracował na nie odpowiedzi. Są one umieszczone i na bieżąco aktualizowane stronie gov.pl/koronawirus w sekcji najczęściej zadawane pytania, dla seniora.

Pomoc w ramach akcji udzielana jest bezpłatnie - poza kosztem np. zakupów. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania każdy ośrodek pomocy społecznej ustala indywidualnie.

Jak rozpoznać wolontariusza?

Resort rodziny wskazuje, że wśród pytań dotyczących funkcjonowania Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów często pojawia się to o bezpieczeństwo i sposób identyfikacji wolontariuszy.

- Dzwoniącemu na infolinię każdemu seniorowi przypisywany jest unikalny numer - to data i godzina - z momentu kiedy dzwonią. Te dane są przekazywane do ośrodka pomocy społecznej wraz z jego imieniem i nazwiskiem. Pracownik ośrodka pomocy społecznej, kontaktując się z seniorem, identyfikuje go, pytając o tę datę i godzinę oraz podaje imię i nazwisko wolontariusza. To o imię i nazwisko wolontariusza powinien pytać senior po jego pojawieniu się, aby mieć pewność, że rozmawia z pracownikiem przysłanym przez ośrodek - wyjaśnił wiceminister Szwed.

Jak pomóc?

W pomoc seniorom w ramach Korpusu są zaangażowani wolontariusze, którzy sami zgłoszą się do pomocy (zgłaszać się można za pośrednictwem strony internetowej lub osobiście w lokalnym ośrodku pomocy), a także Wojska Obrony Terytorialnej i pracownicy pomocy społecznej.

Ładowanie...



Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy