Klasyfikując firmy brano pod uwagę ocenę ekonomiczną i postrzeganie marki w oczach odbiorców - to decydowało o mocy marki i pozycji w rankingu. W przypadku firm medialnych, silna, rozpoznawalna marka to sygnał, że odbiorcy ufają stacji. - Dosyć łatwo będzie dostrzec, że ta marka daje szanse lepszej pozycji w stosunku do konkurentów - mówi Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej". RMF okazał się również najsilniejszą marką wśród polskich stacji radiowych i znalazł się w pierwszej 20 najczęściej wybieranych marek przez respondentów, których przepytywali ankieterzy. Już wcześniej Radio RMF FM znalazło się wśród marek cieszących się największym zaufaniem. Tak było w przypadku największego europejskiego badania konsumenckiego "European Trusted Brands". W ankiecie wzięło udział ok. 30 tys. mieszkańców naszego kontynentu. Respondenci byli proszeni o wskazanie nazw firm, które darzą największym zaufaniem. Wśród polskich rozgłośni radiowych największym zaufaniem cieszy się RMF. Inne najwyżej notowane marki to Mercedes, IBM, Sony i Nokia, a z polskich - PKO BP, Orbis, Wedel i Hortex.