W październiku i listopadzie stacja organizuje cykl imprez sprawdzających tzw. efekt Mozarta. Polega on na poprawie zdolności rozwiązywania zadań wzrokowo-przestrzennych człowieka pod wpływem muzyki Mozarta. Akcja będzie prowadzona w cztery kolejne soboty w salonach Empik - we Wrocławiu 14 października, w Gdańsku 21 października, w Warszawie i Krakowie 28 października i w Szczecinie 4 listopada. Słuchacze odpowiedzą na dwa zestawy testów o podobnym stopniu trudności. Po rozwiązaniu pierwszego testu osoby biorące udział w zabawie wysłuchają wybranego przez RMF Classic utworu Mozarta, po czym przystąpią do rozwiązywanie drugiego zestawu pytań, ale w czasie krótszym, niż przeznaczony został na test pierwszy. Po zakończeniu części testowej uczestnicy wspólnie porównają wyniki i sprawdzą, czy dała zauważyć się poprawa ich zdolności. Nad przebiegiem merytorycznym akcji czuwa psycholog dr Joanna Heidtman. Akcja będzie kontynuowana na antenie RMF Classic. W ostatnią sobotę cyklu słuchacze będą mogli rozwiązać testy umieszczone na stronie internetowej www.rmfclassic.pl i posłuchać wybranego przez stację utworu Mozarta - tego samego, którego słuchali pozostali uczestnicy zabawy. Wśród wszystkich uczestników, którzy wezmą udział w zabawie rozlosowane zostaną nagrody ufundowane przez RMF Classic i Austriackie Forum Kultury.