Według rynkowych badań Interactive Advertising Bureau i PricewaterhouseCoopers nakłady na internetową reklamę wzrosły o 37 procent w stosunku do zeszłego roku, osiągając sumę 7,9 mld dol. Także i według polskiego oddziału IAB nasz rodzimy rynek internetowej reklamy ma się czym pochwalić - 140 mln zł obrotu w 2005 roku, w stosunku do 87 mln zł z 2004 roku. Do końca tego roku dochody z e-reklamy powinny w samym tylko USA wynieść około 16 mld dolarów, szacunki dla Polski są równie optymistyczne - 210 mln zł dochodu. Liczby brzmią zachęcająco, ale czy bańka internetowej reklamy może w końcu pęknąć? Jeszcze dwa lata temu branża internetowej reklamy obawiała się stagnacji, ale boom na blogi oraz wideoserwisy spowodował, że reklamodawcy znaleźli nowe miejsce do umieszczenia swoich reklam. W najbliższych latach ten segment reklamy (viral advertising - od wzajemnego przysyłania sobie linków do blogów oraz wideoserwisów) skutecznie zdynamizuje rynek sieciowej reklamy. Na razie jednak najwięcej pieniędzy przeznaczono na reklamę w wyszukiwarkach (pozycjonowanie stron oraz sponsorowane linki), na drugim miejscu znalazły się typowo internetowe metody reklamy (np. bannery, pop-up ads), trzecim co do najczęściej wykorzystywanych sposobów reklamy był classifieds, czyli reklamy podobne do tych z prasy (duża ilość informacji, adres producenta etc.), które zostały dostosowane do potrzeb e-marketingu. W Polsce najpopularniejsza jest nadal druga kategoria reklam. Największe nakłady na polską reklamę online przeznaczyła branża finansowa, za nią uplasowała się branża telekomunikacyjna, trzecie miejsce należy do branży transportowej. Eksperci IAB Polska twierdzą, że w najbliższych 2 latach z dobrodziejstw reklamy online zacznie masowo korzystać sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Dynamicznie zwiększająca się liczba internautów oraz nowe sposoby dotarcia do nich powodują, że branża internetowej reklamy w 2010 roku powinna przynieść około 24 mld dol dochodu. Natomiast do końca 2007 roku na polską reklamę online przeznaczy się około 300 mln zł.