Sąd postawił 56-letniemu Zbigniewowi K. zarzuty prowadzenia jednostki w stanie nietrzeźwym, spowodowania wypadku i w konsekwencji jej zatopienia - podała BBC. Oskarżony przyznał się do winy. Statek o długości 95 metrów i nośności 3.169 DWT pod banderą Antigui i Barbudy płynął z ładunkiem zboża z Lubeki w Niemczech do portu New Holland East, położonego u wylotu rzeki Humber w angielskim hrabstwie Lincoln. Po uderzeniu w gazową platformę wiertniczą, należącą do koncernu ConocoPhillips i oznaczoną jako Viking Echo 40, przechylił się na burtę. Woda zaczęła wlewać się do ładowni, co spowodowało, że zboże zaczęło pęcznieć. Nadwerężyło to kadłub statku, który przełamał się. Platformie zderzenie nie wyrządziło większych szkód. Ekipy ratunkowe wyłowiły z morza wszystkich siedmiu członków załogi. Po wypadku kapitan Zbigniew K. trafił do aresztu.