Już po raz jedenasty rusza akcja "Podaruj Dzieciom Słońce", organizowana przez firmę Procter & Gamble oraz Fundację POLSAT. W tym roku fundusze są zbierane na pomoc chorym dzieciom mieszkającym w naszej okolicy. Wiele z nich wymaga specjalistycznego i długotrwałego leczenia, a rodziców nie stać na kosztowną terapię. Dlatego każdy z nas może wesprzeć akcję, kupując produkty oznaczone dobrze znanym żółtym słoneczkiem. Część zysku ze sprzedaży tych produktów zostanie przekazana na pomoc dzieciom - podopiecznym Fundacji POLSAT. W naszym otoczeniu wciąż nie brak dzieci, które nie mogą w pełni cieszyć się dzieciństwem z powodu stanu zdrowia. Chcemy, by na ich twarzach wreszcie zagościł słoneczny uśmiech. Dlatego w tym roku zebrane fundusze otrzymają najbardziej potrzebujący mali podopieczni Fundacji POLSAT - powiedziała Małgorzata Żak, Prezes Fundacji POLSAT. Fundacja POLSAT od 12 lat pomaga chorym dzieciom poprzez zakup specjalistycznego sprzętu medycznego oraz lekarstw niezbędnych do ratowania zdrowia i życia. Fundacja wspiera leczenie i rehabilitację dzieci, oferując pomoc w dostępie do specjalistycznych procedur medycznych. Akcja "Podaruj Dzieciom Słońce" daje każdemu z nas szansę wsparcia działalności Fundacji POLSAT. Potrzeba bardzo niewiele, aby wziąć udział w akcji i pomóc dzieciom. Wystarczy, że kupując produkty codziennego użytku, wybierzemy te oznaczone żółtym słoneczkiem - powiedziała Małgorzata Mejer, PR Manager w firmie Procter & Gamble. W zeszłym roku zebraliśmy rekordową kwotę ponad 6 milionów złotych. Jesteśmy przekonani, że w tym roku wspierający akcję też nas nie zawiodą - dodała Małgorzata Mejer. Dziesięć edycji akcji "Podaruj Dzieciom Słońce" pozwoliło dotąd zebrać 44,9 miliona złotych. Za tę sumę zakupiono m. in. nowoczesną aparaturę medyczną do diagnostyki chorób nowotworowych u dzieci, sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków oraz dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za zebrane środki utworzono m.in. Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie oraz wsparto rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, wsparcie otrzymają dzieci z całej Polski - podopieczni Fundacji POLSAT. W działaniach Fundacji POLSAT niejednokrotnie mamy do czynienia z sytuacjami, kiedy rodzice nie są w stanie zapewnić drogiej terapii dotkniętego chorobą dziecka. Niekiedy leczenie kosztuje kilka tysięcy złotych miesięcznie. Właśnie w takich przypadkach wkraczamy z pomocą i dlatego środki zebrane w ramach kampanii "Podaruj Dzieciom Słońce" są tak potrzebne - powiedziała Małgorzata Żak. Akcja "Podaruj Dzieciom Słońce" jest jedną z pierwszych i jak dotąd największą inicjatywą marketingu społecznego w Polsce. Idea marketingu społecznego opiera się na przeznaczeniu na cel społeczny przez firmę realizującą inicjatywę części przychodów ze sprzedaży. Koncepcja akcji jest bardzo prosta i nie wymaga od konsumentów żadnych dodatkowych wysiłków czy nakładów. O akcji informuje strona www.podaruj.pl, gdzie można znaleźć wiele atrakcyjnych informacji, filmów i materiałów multimedialnych. Przygotowujemy cykl wydarzeń regionalnych, zachęcających do wsparcia jedenastej edycji Podaruj Dzieciom Słońce. Szykujemy też projekt specjalny, w który zaangażowane są znane osoby ze świata rozrywki i kultury. Chcemy zachęcić konsumentów do jeszcze bardziej aktywnego uczestnictwa w akcji - powiedziała Małgorzata Mejer. Jedenasta edycja "Podaruj Dzieciom Słońce" wspierana jest przez następujące marki: Vizir, Pampers, Blend-a-med, Gilette, Bonux, Ariel, Lenor, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Naturella, Always. Akcja potrwa do 24 grudnia 2009 r. Kontakt/dodatkowe informacje: Małgorzata Mejer Procter&Gamble Tel. +22 670 85 10 Artur Newecki Account Manager, United PR Tel. 022 845 24 50