Wśród nominacji znalazły się produkcje dla m.in.: Nokia, Kampanii Piwowarskiej, Media Markt czy Żywca. Nie jest zaskoczeniem, że tak wartościowe projekty zostały docenione. Tak oceniają je eksperci, zleceniodawcy. A czy podobny werdykt wydaje rynek? Czy podobnie jest z odbiorcami? Przygotowując tegoroczną edycję konkursu postanowiono sprawdzić zgodność opinii twórców z opinią konsumentów. Adresat jest najważniejszym ogniwem w schemacie komunikacji reklamowej. W obiorze reklam kieruje się przede wszystkim własnym gustem. Choć David Ogilvy twierdzi, że nikt nie kupuje produktu tylko dlatego, że ktoś dzień wcześniej w telewizji opowiedział dowcip, to jednak nie jest to do końca właściwe twierdzenie. Włączenie osobistego odniesienia w odbiór komunikatu radiowego (uznanie zyskują przede wszystkim reklamy z humorem) ma decydujące znaczenie - jest jednym z czynników przekonywania. Tegoroczna edycja jubileuszowa Idea Awards przyniosła zmianę zasad kwalifikacji prac do konkursu i wyboru zwycięzców. Korekta została podyktowana doświadczeniami i obserwacją zmian na rynku. Konkurs "wyszedł" do odbiorców: widzów, słuchaczy i czytelników. Agencja SMG KRC Poland Media przeprowadziła dwie akcje badawcze metodą ilościową na ogólnopolskiej próbie liczącej ponad 1500 osób, reprezentatywnej dla ogółu dorosłych Polaków w wieku 15 - 75 lat. Pierwsza w lipcu 2002, druga w styczniu 2003. Porównanie badań z każdej akcji wyłoniło grupę nominowanych w każdej z siedmiu kategorii, a następnie przedstawiciele największych reklamodawców w Polsce ustalili zwycięzców. Wyniki potwierdziły zgodność opinii podmiotów komunikacji reklamowej - agencji, zleceniodawców i klientów. Naszym zadaniem, opinia odbiorców przeprowadzona przez niezależną firmę jest najbardziej właściwą formą oceny reklam kierowanych do Polaków (bez względu na to, w jakim kraju zostały wykonane). Od czasu, kiedy istnieje Idea Awards, powstało wiele konkursów reklamowych. W większości z nich bierze udział przede wszystkim wąska grupa zainteresowanych. To oni oceniają zgłaszane projekty, a z reguły wygrywa firma związana z przewodniczącym jury. Dodatkowe informacje: Katarzyna Kardasiewicz - Account Manager, Agencja ABK tel. 22 864 9480 email: katarzyna.kardasiewicz@abk-company.com.pl Zwycięzcy X edycji Idea Awards: reklama TV - Okocim Mocne - agencja Red 8 Communication Group reklama kinowa - Levi’s - Agencja BBH reklama internetowa - Nike - Agencja Fram Fab reklama outdoor’owa - Triumph - Agencja AMS reklama prasowa - Żywiec - OMD reklama radiowa - Klub Nokia - Agencja ICON okładka prasowa - Magazyn Viva - producent Katarzyna Pluta