- PSL promuje tych ludzi, którzy mają osiągnięcia, którzy przez wiele lat pokazali, że dobrze potrafią gospodarować w lokalnej społeczności, ale potrafią też pozyskiwać środki zewnętrzne, szczególnie europejskie - zaznaczył Pawlak na konferencji prasowej w Sejmie, podsumowując kampanię samorządową. Prezes PSL razem z samorządowcami z jego partii zaprezentował ich osiągnięcia - programy zrealizowane ze środków unijnych m.in. w Janowie Podlaskim, Kazimierzu Dolnym, Nałęczowie, w gminach Kleszczów (Łódzkie) i Repki (Mazowieckie). Zachęcał, by ponownie poprzeć kandydatów PSL w wyborach. - Są to osoby, które w sposób praktyczny, konkretny realizują pomysły i propozycje samorządowe i sprawiają, że Europa jest u nas, w Polsce - zaznaczył Pawlak. Jak dodał, PSL to 111 lat gwarancji. - Gdyby w podobny sposób jak przy normalnych zakupach - gdzie kupując ubranie czy samochód, przyglądamy się, kto jest producentem, jaki jest serwis, jaka gwarancja - ludzie zachowywali się przy wyborach, to mniej byłoby rozczarowań i na pewno sprawy w naszym kraju szłyby znacznie lepiej - ocenił prezes PSL. Jego zdaniem, kampania przed wyborami samorządowymi została "trochę przytłoczona w mediach centralnych historiami różnego rodzaju kontrowersji i sporów, często dotyczących spraw zagranicznych, a nie zawsze we właściwy sposób odnoszących się do spraw lokalnych". Z list PSL startuje w całym kraju ok. 21 tysięcy kandydatów na radnych i 601 kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.