TNS OBOP na zlecenie Timex Polska przeprowadził badanie dotyczące zegarków. Większość Polaków (87 proc.) postrzega zegarek na rękę jako przyrząd do wskazywania czasu. Choć respondenci cenią w zegarkach głównie funkcje użytkowe: dokładność, wytrzymałość, jakość - wśród pożądanych cech wizerunkowych najczęściej wymieniana jest klasyczna elegancja. Kobiety i mężczyźni są w kwestii oceny zegarków jednomyślni, choć panowie w większym stopniu zwracają uwagę na funkcje takie jak wodoszczelność czy podświetlenie tarczy. Doświadczenia Timex ze sprzedaży zegarków potwierdzają wyniki badań: Polacy preferują modele klasyczne ? zarówno biżuteryjne, jak i na skórzanych paskach. Obserwujemy jednak ciekawy trend: Polacy stają się coraz odważniejsi i częściej wybierają fantazyjne czasomierze: kolorowe, o nietypowych kształtach, bardziej złożonych funkcjach. - Coraz więcej osób przekonuje się również do modeli proponowanych na precyzyjnie określone okazje: np. klasycznych i eleganckich ? na formalne spotkania czy do pracy, a w czasie wolnym - sportowych czy turystycznych ? mówi Anna Borg, dyrektor zarządzająca Timex Polska. 16 proc. rodaków posiada kilka zegarków - najczęściej są to osoby o wysokiej pozycji zawodowej i dobrej sytuacji materialnej, mieszkańcy miast, powyżej 40 lat ? tyle samo kobiet co mężczyzn.