Nowe przepisy zakazują 31 różnych typów nierzetelnych praktyk marketingu i sprzedaży, usuwając luki, które umożliwiały sprzedawcom bezkarne naciąganie klientów, i dostosowują brytyjskie prawo do norm unijnych. Przepisy regulują m.in. kwestie agresywnej techniki sprzedaży stosowanej np. przez firmy budowlane i deweloperskie, zakazują skłaniania klientów do zakupu pod fałszywym pretekstem likwidacji sklepu, oferowania rzekomych nagród itd. Wróżki, astrolodzy i jasnowidze będą musieli zastrzec, iż ich usługi mają wyłącznie charakter rozrywkowy. O produktach adresowanych do dzieci nie wolno będzie mówić, że ich brak negatywnie odbije się na ich rozwoju. Z mocy prawa niedopuszczalne będzie np. publikowanie przez agencje podróży fikcyjnych relacji urlopowiczów. Klientów nie będzie wolno zastraszać, wprowadzać w błąd, ani w inny sposób przymuszać do kupna. Nowe przepisy nie dają jednak konsumentom automatycznego prawa występowania o odszkodowanie, gdy przeświadczeni są o tym, że zostali potraktowani nierzetelnie.