W ubiegłorocznym raporcie uczestniczyło 28 państw, zbadano łącznie 18 500 aktywnych i nieaktywnych seksualnie osób w wieku od 16 do 55 lat. W tym roku po raz pierwszy zdecydowano się na całkowitą zmianę metodologii badania. Metodę wywiadu zastąpiła anonimowa ankieta w Internecie. Raport pozwala śledzić zmieniające się tendencje w zachowaniach seksualnych, lecz ma także ważne znaczenie edukacyjne. - Durex zwraca się do wszystkich osób, które decydują się na seks z apelem, aby był to przede wszystkim seks bezpieczny. Przesłaniem marki jest propagowanie kultury zdrowotnej, również w aspekcie zapobiegania rozprzestrzenianiu się AIDS i innych chorób przenoszonych drogą płciową - mówi Liliana Cimaszewska, przedstawiciel marki Durex. Firma stale współpracuje ze światowymi organizacjami zajmującymi się zdrowiem i propagowaniem zdrowego trybu życia, takimi jak np. WHO, UNAIDS. Według najnowszych danych UNAIDS na świecie żyje około 40 milionów ludzi zarażonych wirusem HIV, około 22 miliony zmarły już na AIDS. Światowy Raport Durex 2001 ujawnił, że pomimo tych zatrważających danych, ponad połowa populacji nie obawia się zarażenia wirusem HIV ani żadną inną chorobą przenoszoną drogą płciową. Światowy Raport 2002 obejmuje trzy główne zagadnienia: edukację seksualną, inicjację seksualną, w tym przyczyny decyzji o podjęciu współżycia i stosowane metody antykoncepcji, zachowania seksualne, regularność współżycia czy fantazje seksualne. Ankieta składa się z 23 pytań. 15 z nich przygotowano centralnie na potrzeby wszystkich państw biorących udział w badaniu, zaś pozostałe 8 powstało na poziomie lokalnym, co pozwoli na lepsze poznanie preferencji i przekonań Polaków dotyczących zachowań seksualnych. Badanie zakończy się 29 września 2002 r.