Premier powiedziała, że była to jej pierwsza taka sesja w tej kadencji. - To była moja pierwsza sesja zdjęciowa. Nie mam żadnego doświadczenia w tych sprawach - powiem szczerze. I też nie jestem osobą chętną do tego rodzaju akcji. Dziś jest mi tylko z tego powodu przykro, wyciągnę z tego odpowiednie wnioski - powiedziała Kopacz. Kopacz: Jest mi przykro Kopacz przekonywała, że dziennikarze wiedzą, że nie jest osobą, która biega po mediach. - Nie jestem też częstym gościem w studio telewizyjnym czy radiowym, ale też wiem, że to jest coś nierozłącznego z wykonywaniem tej funkcji (...). W ciągu trzynastu lat mogłabym może trzy, może cztery takie sesje policzyć. Czyli nie jest to jakieś parcie do tego rodzaju promocji - powiedziała. Zaznaczyła, że musi się nauczyć komunikować z mediami, które propozycje takich sesji składają. Obiecała jednocześnie, że wyciągnie wnioski i prosiła dziennikarzy o zrozumienie, że dla niej takie sesje to coś dodatkowego, niekoniecznie aż tak ważnego. - Nie byłam przygotowana na takie konsekwencje. Nie było w tym moich złych intencji absolutnie. Jest mi z tego powodu przykro - tłumaczyła. Podkreśliła, że nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. - Nawet, jeśli takie pomyłki się zdarzają, to ja mogę obiecać, że dołożę wszelkiej staranności - i moje otoczenie - do tego, żeby więcej takie pomyłki się nie zdarzały - zadeklarowała. Viva: Sesja nie promowała produktów Wydawca dwutygodnika "Viva!" - Edipresse - oświadczył, że w materiale redakcyjnym zawierającym fotografie i wywiad z premier Kopacz informacje o producentach ubrań i biżuterii wykorzystanych do stylizacji zostały podane bez jej wiedzy. - Jakiekolwiek łączenie osoby Prezes Rady Ministrów Pani Ewy Kopacz z producentami wskazanymi w materiale jest nieuzasadnione. Ubolewamy nad faktem, że w związku z tą kwestią w mediach pojawiły się nieprawdziwe zarzuty wobec Pani Premier oraz Edipresse. Oświadczamy, że sesja z Panią Premier jest wyłącznie materiałem redakcyjnym, a udział Pani Premier w sesji zdjęciowej nie był związany z promowaniem żadnych marek czy produktów innych podmiotów - czytamy w oświadczeniu. W wydaniu "Vivy!" z 18 grudnia opublikowano wywiad z premier Kopacz oraz sesję zdjęciową z jej udziałem. W publikacji znalazły się także informacje o markach ubrań i dodatków wykorzystanych podczas sesji oraz adresy sklepów.