Od października 2004 do czerwca br. liczba internautów oglądających telewizję w sieci wzrosła prawie dwukrotnie i wynosi 32,3 proc. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w przypadku radia. Coraz więcej internautów porzuca tradycyjne odbiorniki radiowe, na rzecz tych dostępnych on-line. Internetowe radio i telewizja cieszą się większą popularnością wśród panów. Kobiety natomiast chętniej czytają w internecie prasę. Nadal ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest TVN - jego oglądanie deklarowało 69,1 proc. badanych osób. Program 1 TVP ogląda 59,7 proc. respondentów, jednak wyniki tej stacji są słabsze z każdą falą realizowanego przez Gemius badania. Trzecie miejsce zdobył Polsat, oglądany przez 59,5 proc. internautów. TVN jest jednocześnie ulubioną stacją kobiet. Mężczyźni częściej wybierają TVP 1, znacznie częściej też niż panie oglądają tematyczne kanały dokumentalne i filmowe. Wśród respondentów najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie RMF FM, 41,3 proc. internautów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało właśnie tego kanału radiowego. Jest to wynik lepszy o 2 punkty procentowe od uzyskanego pół roku wcześniej. Drugą pozycję pod względem popularności zajmuje Radio Zet (34,1 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: Eska (26 proc.), Program 3 PR (13,6 proc.) oraz Radio Złote Przeboje (10,4 proc.). Pozostałe stacje radiowe nie przekroczyły poziomu 10 proc. Jak wynika z raportu, kobiety nieco chętniej słuchają RMF FM oraz Eski. Mężczyźni natomiast nieznacznie częściej słuchają Programu 3 PR, Radiostacji, Programu 1 PR oraz Antyradia. "Gazeta Wyborcza" jest ulubionym dziennikiem polskich internautów - w przeddzień badania czytało ją 48,4 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasował się Fakt, który czytało 17,3 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znajdują się: "Rzeczpospolita" - 16,1 proc., "Metro" - 13,7 proc., "Dziennik" - 12,4 proc. ora z "Super Express" - 11,8 proc. Każdy z pozostałych dzienników u zyskał mniej niż 10 procent. Internautki nieznacznie częściej czytają "Gazetę Wyborczą" oraz "Metro". Mężczyźni natomiast chętniej wybierają "Fakt" oraz debiutujący w badaniu, "Dziennik" . Najpopularniejszym tygodnikiem wśród internautów jest "Newsweek" - 19 proc. respondentów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie czytało ten tygodnik. Jeśli chodzi o miesięczniki największą popularnością cieszy się "Claudia" (11,7 proc.) oraz "CKM" (11,1 proc.).