29 września br. zależny od ComArchu i radia RMF właściciel portalu internetowego INTERIA.PL złożył w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. Dzisiaj. KPWiG dopuściła do obrotu publicznego 6.568.950 akcji spółki, w tym: - 3.000.000 akcji serii A, - 202.500 akcji serii B1, - 1.297.500 akcji serii B2, - 392.610 akcji serii C, - 19.200 akcji serii D1, - 14.940 akcji serii D2, - 1.642.200 akcji serii E. Wszystkie akcje, za wyjątkiem walorów serii E, są akcjami imiennymi uprzywilejowanymi co do głosu na WZA (5:1). W styczniu 2001 r. spółka zamierza sprzedać na giełdzie akcje nowej emisji stanowiące 25% podwyższonego kapitału akcyjnego. Publiczna oferta 1.642.200 akcji serii E rozpocznie się 24 stycznia i będzie podzielona na dwie transze: zamkniętą (650 tys. akcji) i otwartą (992.200 akcji). Osobami uprawnionymi do objęcia akcji w transzy zamkniętej są inwestorzy, którzy otrzymają zaproszenie do złożenia zapisów. Przydział akcji w transzy otwartej nastąpi na specjalnej sesji giełdowej. Zapisy na akcje potrwają do 29 stycznia, a zamknięcie subskrypcji nastąpi 6 lutego. Cena emisyjna zostanie ustalona w procesie budowania księgi popytu od 15 do 18 stycznia 2001 r. Oferującym jest COK Banku Handlowego w Warszawie SA. Pozyskany kapitał spółka przeznaczy na wprowadzenie nowych technologii, promocję marki INTERIA.PL oraz ewentualne przejęcia małych podmiotów oferujących ciekawe usługi internetowe i gotową treść. W ramach programu motywacyjnego spółka zaoferuje 202.500 akcji serii B1 i 19.200 akcji serii D1. Akcje oferuje DM Polonia NET SA. Portal rozpoczął działalność w lutym br. W listopadzie br. zanotował blisko 30-proc. wzrost odwiedzin. Obecnie notuje ok. 2 mln odsłon dziennie. Według wyników ciągłego badania użytkowników Internetu w Polsce NetTrack, prowadzonego przez SMG/KRC, portal INTERIA.PL plasuje się od dłuższego czasu na stabilnej, trzeciej pozycji w rankingu polskich portali. Spółka zajmuje też drugą pozycję w grupie podmiotów oferujących bezpłatne konta poczty elektronicznej (poczta.interia.pl oraz www.poczta.fm). Ich liczba przekroczyła w drugiej dekadzie grudnia br. 500 tys. INTERIA.PL zajmuje jedną z czołowych pozycji na rynku sprzedaży reklamy internetowej. Przychody z tego tytułu za trzy kwartały 2000 r. wyniosły ponad 5,2 mln zł. Obecnie akcjonariuszami INTERIA.PL są: ComArch SA (49,99%), grupa RMF (42%). Pozostałe udziały są w części w rękach osób prywatnych, a w części przeznaczone są dla kluczowych pracowników INTERIA.PL w ramach programu motywacyjnego.