Bazując na rozwiązaniach Web 2.0, gigant IBM planuje dokonać małej rewolucji w komunikacji między swoimi pracownikami, tworząc specjalnie dla nich przeznaczony serwis społecznościowy. Podobnie jak na każdej stronie społecznościowej, także pracownicy IBM będą tworzyć profil i dzielić się, dzięki społecznościowemu narzędziu, swoim doświadczeniem oraz wiedzą z innymi pracownikami IBM. W formie testów, nowy rodzaj wymiany informacji w miejscu pracy zostanie wprowadzony w - odpowiedzialnym za programy pocztowe i komunikatory - wydziale IBM o nazwie Lotus. System wprowadzony przez IBM będzie opierać się na oprogramowaniu społecznościowym firmy (IBM Community Tools). Podobieństwa między wewnętrznym serwisem IBM a takimi stronami jak MySpace czy Facebook polegają na tworzeniu społeczności, która wspólnie będzie rozwiązywać pojawiające się problemy - każdy pracownik będzie mógł umieścić w pracowniczym serwisie IBM swój problem. Dzięki temu firma będzie funkcjonować bardziej efektywnie, a klienci otrzymają szukane przez siebie informacje szybciej. Ta ucieczka od standardowego wysyłania e-maili, programów zarządzających informacjami i rozmów przez komunikatory, w założeniach IBM nie tylko usprawni pracę, ale i stworzy społeczność wśród pracowników firmy. Kiedy nad danym problemem zacznie dyskutować więcej niż 10 pracowników - otworzy się chat, a do rozwiązania problemu zostaną zaproszone także inne osoby, które pracują w IBM. Nikt oczywiście nie zabroni umówienia się na wspólne wyjście do kina albo pubu. - Dzięki temu narzędziu kolektywna wiedza społeczności naszych pracowników zostanie wykorzystana w stu procentach - powiedział serwisowi News.com Michael Rhodin, dyrektor zarządzający IBM Lotus. Wprowadzenie rozwiązań Web 2.0 staje się powoli standardem, użycie podobnego społecznościowego szkieletu zapowiedziało już Adobe oraz Microsoft.