Zainicjowana przez francuski rząd akcja ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Kampania promująca używanie przez kierowców prywatnych alkomatów nosi nazwę "Dmuchajcie, a dowiecie się". Jest to wspólna inicjatywa ministra ekologii Jean-Louis Borloo i ministra transportu Dominique'a Bussereau. Twórcy kampanii są przekonani, że można ocalić życie wielu ludzi, jeśli każdy kierowca przed ruszeniem w trasę sam sprawdzi, czy nie wypił o jeden kieliszek za dużo. By umożliwić dystrybucję prywatnych alkomatów, inicjatorzy akcji zachęcili do współpracy około 20 instytucji. Baloniki będą do nabycia w blisko 27 tys. punktów sprzedaży. Alkohol jest we Francji najczęstszą przyczyną śmiertelnych wypadków, powodując więcej ofiar niż nadmierna prędkość. Według oficjalnych statystyk, w ubiegłym roku z powodu nadużycia alkoholu zginęło na francuskich drogach ponad 1200 osób. Dopuszczalna dawka alkoholu we krwi wynosi we Francji 0,5 promila (0,5 g/litr krwi).